kostnad?
Drömmer om egen häst
Inte för att jag har råd egentligen men jag är ändå lite nyfiken på hur mycket det skulle kosta. Ni som har erfarenhet av egen häst, ungefär hur mkt skulle det gå på/månad om inackorderingen kostar 3100 (inkl havre/Krafft, hösilage och halm)?

Förrutom inackorderingen (stallhyran) kostar det extra om man vill ha någon som släpper in/ut hästen, mockar åt en, fodrar åt en.Sen är det inte jättebilligt med hovslagare i Stockholmstrakten (nu vet jag inte var du bor). Här är det väl runt 1000-lappen. Sen tillkommer även försäkring, ridhuskort, kostnad för tränare, eventuell ny utrustning mm.
Listan är låååång ;)

Jag skulle säga att förutom 3100 (där jag antar att allt som gäller hästen dagligen ingår) så får du räkna med en försäkring på ca 400 i månaden och hovslagare på 500 i månaden. Sen räknar jag att avmaskning och vaccinationer i genomsnitt blir ca 100 kr i månaden. Så strax över 4000/mån för att bara kunna ha häst där du tänkt. Sen tillkommer som sagt träning osv, men det är ju inga måsten.
vilken dyr hyra det där var. 3100 kr.
vart är det?
ingår mineraler? är hösilaget analyserat?
förutom det så kostar hovslagare försäkring, veterinär, utrustning mm.
så med den stallhyran får du nog räkna med minst 4-5000

Men gud vilken dyr hyra.
runt 4-5000 kronor får du nog betala.
*** Kärleken övervinner allt ***
Ja, den är extremt hög!
#3 Jag bor i uppsala och stallet ligger i örsundsbro-trakten (mellan uppsala och enköping). Det framgår inte i infotexten om det ingår mineraler. Inte heller om silaget är analyserat. Mockning, in- och utsläpp ingår också så det blir inga extra kostnader.
Suck, skulle aldrig ha råd 

#5 Det måste ju finnas billigare stall?!
#6 Jo, det finns det ju säkert :) Men jag är lite kär i det stallet
Att få ha en egen häst där skulle vara det ultimata! Bussen går nästan direkt utanför dörren och stannar precis intill, resvägen är inte så himla lång och omgivningen är jättefin.

Det måste vara mer ultimat att ha råd med en egen häst ;)
finns säkert andra stall som är lika bra som detta fast billigare.
#8 Haha, ja det är ju klart!
Men jag menade stället att ha den på. Hehe
Några jag känner har gjort ett test om det här och det kostar 3000 i månaden med mat, försäkring etc. sedan tillkommer ju ev veterinär och träningar, tävlingar, men lyckas du hålla dig borta från det så är det 3000 (om du inte ska in på värsta dyra inackorderingsstallet)
#5 Är det Säva Gård?
Jag brukar räkna med att Chessa kostar ca 25 000 kr/år. Dock har vi eget stall så stallhyra är ej inräknad!

Jag har fem hästar; två araber, ett halvblod och två shettisar och per månad kostar de max 2 000 kr. Jag har i och för sig eget stall, men ändå. Jag vet inte, men om jag vore dig skulle jag sett mig om efter ett annat stall för 3 100 kr/mån för en häst låter jädrans dyrt.