Vänta hur länge?
I söndags släppte vi in den nya ponnyn till Peppe och Blacky, men dom fryser ut honom totalt och han ignorerar dom. Stundtals går det bra och dom är framme och nosar och Peppe försökte tom få honom att klia tillbaka, men den nya bara går därifrån, om inte Blacky hunnit springa fram med bakåtslickade öron och dela på dom innan. Dom bråkar inte men dom söker sig inte till varandra heller, hagen är rätt stor så den nye går i ena änden och Blacky och Peppe i den andra.
Hur länge ska man vänta på en förändring?
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

hästen har ju sällskap även om det inte verkar vara så trevligt sådant, så jag skulle vänta lääänge om det inte var så att någon är på väg att bli skadad - mkt bråk. peppe skulle väl åka sen också? för då lär ju blacky bli mer social även om han fryser ut den nya nu.
Vad menar du med hur länge man ska vänta? Vad har du tänkt göra om det inte blir nån förändring?
Jag håller med fridak, är det inte så de skadar varann är det väl inga problem, och Peppe ska väl flytta snart också..?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

nej Peppe flyttar inte.
Jag undrar hur länge vi ska låta dom gå tillsammans, eller om dom ska försöka släppa honom med nån annan istället. Den nya står typ alltid vid grinden och vill ut därifrån

Det brukar kunna ta några dagar - nån vecka, det är inget konstigt. Så länge de inte jagar honom hela tiden så skulle jag låta de få bekanta sig i egen takt.

ska inte hjullan köpa peppe längre?

Personligen tycker jag inte om att ha tre hästar i en hage, de bildar oftast par och någon blir alltid utanför. Jag föredrar 1,2,4 eller fler. Men det ger sig nog och som någon skrev så har den nya ändå sällskap :)
*** Kärleken övervinner allt ***

idag när jag åkte förbi med bussen så stod Peppe och Dandy tillsammans nere på fältet i hagen medans Blacky gick och pillade i lite rester sen frukosten i andra änden. så det verkar finnas lite hopp iaf =)