Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1109 ggr
Bobby
0

Bett vid problem.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu vet vi vad som är problemet med vår ponny vid ridning… Har provat en massa bett men han funkar endast på pessoa. Han lägger tungan över bettet! Detta upptäckte tjejen som tömkör honom idag. Nu blir det till att leta tungfelsbett. Ingen här som har något att sälja? Stl. 11.5.

Någon som har tips och råd?

Klasselover
0

Du kan ju köpa tungfelsgummi att sätta på bettet, mkt billigare än tungfelsbett om han nu trivs på pessoa :) Det kostar ju inte mer än max 25 kr :)

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Bobby
0

Målet är att vi ska kunna rida på något bett som är kodkänt på dressyrtävlingar. Så vi försöker att undvika pessoat.

thilda-
0

Tungrem?

Bobby
0

Vad jag vet så används tungrem inte inom ridningen, endast inom travsporten.

pippa__
0

Men brukar det inte finnas anledning till att en häst lägger tungan över bettet?

Bobby
0

Om du vet så säg till… Jag har inte en aning! Han är kollad i munnen nyligen.

pippa__
0

Nä vet inte..bara hoppades på att nån skulle hoppa in och säg nått..

Klasselover
0

Ett tungfelsbett jag har hittat, vet inte om din häst kan ha det eller inte (med tanke på modell). Finns på flera olika ställen, kostar runt 200kr..

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Mangis
0

Det KAN ju vara att hästen inte trivs med ridningen av någon anledning. Kan vara vad som helst. Men det kan också vara ett sätt att smita undan…

tezzie
0

Tungfelsbett 20 kr :)

Dock fel storlek ser jag nu :(

*** Kärleken övervinner allt ***