Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 410 ggr
CBA
0

OT: Fjäril NU??!!

Nu är det väl ändå uppochner allt sammans!

Idag i stallet så kom det en fjäril flygandes…det är ju för 17 gubbar bara februari!!

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

bubbelbubbel
0

det kanske var din gamle som kom och hälsade på ? :)

gejsa
0

Stackaren! Den lär ju inte leva länge. Måste  ha vaknat när det var soligt någonstans. Dom brukar ju hänga på vindar osv och vakna av värmen.

CBA
0

#1 ja du man börjar ju undra :o)

#2 Vi har haft +6 grader idag med sol och klarblå himmel så den blev nog grundlurad stackarn :o/

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

gejsa
0

Ja idag har det verkligen varit kanonväder och lurat många djur att vakna tyvärr.

Believer
0

Ja idag har vihaft över 10 plus här. Mrn det ska konstigt nog vända till imorrn. då ska det bli nån minusgrad.

gejsa
0

Ja, i morgon ska det vara runt 0 sträcket och blåsa men ändå vara sol. Suck! När det var så fint och varmt i dag.

Believer
0

Ser nog inte ut att bli så kallt idag iaf =) Sol sol sol säger jag bara =)

Believer
0

Believer
0

Zadeira
0

De säger att våren har kommit hit till skåne redan… och jag har inte sett nån snö i år alls…

Ledin
0

jag hadde en i sadelkammaren antar den sovit o vaknade i hoppet med att det var vår eftersom solen lös in å värmde upp stackars fjäril där rök den energin åt i onödan. dom sover ju mellan sringor lite varstans alla insekter gör det så man får väll hoppas på att dom tar en lur igen å vaknar när det är riktig vår :D

Sungria
0

Jag hittade några tussilago i måndags. Dom var fastfrusna i marken, men ändå, haha ;)

Kattapult
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dessa tog jag kort på igår. Å vi har en krokus som blommar.

gejsa
0

Beliver!! Vill du vinna över mig med inlägg? Ha ha 3 dubbla det var inte illa. *fniss*

Åh, jo, du har nog inte varit ute i dag bara. Det blåser skitkallt ute. Fick ta på mig vantarna när jag matade.

Sussi
0

Här är kallt och blåsigt igen, min vårkänsla frös :(

Det närmaste vårtecknet jag kommit till var en mygga :)

Believer
0

#14. Jag kommer nog aldrig lyckas ;)

gejsa
0

#16# Det vet man aldrig. Fortsätter du i den takten så vinner du nog. haha

wewwa
0

hehe, aa, våren har kommit alldeles för tidigt.. ;) Idag såg jag krokus i stan och i december blommade fortfarande våra pelagoner hemma i rabatten.. :O ;P

Peppe
0

såg och en fjäril förra veckan. en sån där stor och fin som typ har ögon på vingarna =) nässelfjäril?

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Peppe
0

såg och en fjäril förra veckan. en sån där stor och fin som typ har ögon på vingarna =) nässelfjäril?

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

fridak
0

vi har snödroppar, vintergäck(?) och tusenskönor i trädgården:D för ett par dagar sedan flög det runt lite insekter också. hoppas sommaren kommer tidigt eftersom det nästan inte kom ngn alls förra året

Kattapult
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fotade för några veckor sedan.