bodentävling =)
dagen började kl 4 med att kliva upp och duscha för att fara till stallet kl 5 och fara till boden kl 6.
lastningen och transporten till boden gick bra. Och jag trodde faktiskt att han skulle vara helt tokig när jag lastade av honom i boden, men han var rätt lugn, han brukar annars stressa upp sej för allt möjligt.
På framridningen kändes han ganska lugn, ett temprament man inte känner ofta på honom, vi fick in några bra språng på framhoppningen.
och sen var det våran tur att gå in på banan, jag var otroligt nog inte så nervös, det började med att jag inte fick startsignal på typ fem minuter, så vi fick vänta där inne, men monsun tog det ganska lugnt, lite på tårna var han ju såklart!
han hade en jäkla fart geneom hela 90-rundan och jag glömde totalt bort att jag måste rida, jag styrde bara till hindrena i princip, haha. 12 fel i grunden ;)
sen var det dax för 1 meter, jag var inte nervös då heller konstigt nog! jag kände mej lite malplacerad bland alla högresta halvblod som säkert kostat en förmögenhet, och monsun är en svart kallblodstravare på 152 cm. men vi flög över framhoppningshindrena =D
När vi kom in på banan, visste jag att jag måste rida honom för att vi ska ta oss runt, så de gjorde jag, och det resulterade i en felfri grundomgång, vilket jag absolut inte räknat med! hade inte brytt mej om att lära mej omhoppningen så bra eftersom att jag var helt övertygad om att jag inte skulle gå vidare till omhoppning. Men det gjorde vi, så det blev en inte allt för fin omhoppning, med 8 fel, Men jag är supernöjd! speciellt eftersom att monsun aldrig vart på nån annan ridklubb!
Grattis t framgångarna! Vad kul…då blir det fler såna tävlingar?

#1 absolut!=)
Grattis till framgångarna säger jag också!! =)

Grattis! Guuh så roligt! Man ska alltid gå omhoppningen ;) utifall att det skulle bli omhoppning, det är ju faktiskt inget man vet ;) hihi. Men superbra gjort ändå ju!
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi