helt färdig
imorgon kommer jag att ha träningsvärk. oskar med…
var ute en sväng bara han och jag. han skrittar på skitbra, är imponerad, trodde han skulle vara slö. han är ju ändå 20 bast.
men han vill INTE gå själv. han har försökt vända flera ggr med mig, varenda gng jag slappnade av lite så vände han sig. men det var ju bara för mig att vända tillbaks och vara den som är mest envis. :D
traven är helt underbar, den är ganska snabb, var som att rida ponny. kort trav är wünderbar. man kanske skulle skolat om honom till western?? :D han hade klarat den långsamma traven utan problem (vad heter den CBA? jag har minnesförlust).
en kort galopp blev det med. den var lite lustig, kan inte beskriva den alls. han drog sig gärna ut mot gräset så han är kanske lite öm…
och han gnäggade ofta, vill inte vara ensammen ju. när vi kom ridandes på vägen bara en bit hemifrån så gnäggade brago och kom i full karriär. till och med calippo kom springades och gnäggade. de som inte gillar varandra i vanliga fall… :d
svettig och smutsig hoppar jag av och tänkte skölja av honom, vilket inte gick så bra. vill han inte stå still så vill han inte. helt sjukt vad mer kontroll man har på ryggen än på marken…
men skönt var det. varnade sambon att oskar kanske kom hem utan mig, men så blev det inte… :D

Den korta traven heter jog

så heter den ja… tack!

Kul att det fungerar iaf.

förutom det där hemvändandet så gör det ju det ja… men det är bara att styra på rätt håll igen. och inte slappna av… :D

Han kommer nog att sluta med det. När han märker att du bara vänder tillbaka igen. Var envis som synden. 

*fniss* jag hade ju tänkt min sambo skulle lära sig rida på oskar. undrar hur det går med vändandet då…
jag ser framför mig att oskar vänder och när han gör det kommer andreas att kasta sig handlöst från hästryggen och hävda att hästen försökt mörda honom… :D

Du får väl lära hästen först att lyda och inte göra det. Sedan kan han nog sätta sig på hästen.

Lisette- Sorry jag har missat läsa din den här tråden, det är därför jag inte har svarat dig….men det gör ju inget, du fick ju svaret av mazze :o)
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.