Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 6910 ggr
bebbe
0

landskod på chipnr

alla chip har ju en landskod, sverige har t.ex 752, vet någon här om det finns en förteckning över de olika ländernas kod ?

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Serious
0
AnnaLundin
0

Det är tydligen så att det bara är vissa fabrikat på chippen som använder sig av dessa landsnummer, så man kan inte lita blint på det.

//chipmärkare…

bebbe
0

En av mina hästar har nr 968 som landscod, och det finns inte med.

AnnaLundin
0

#3 - Då är den säkert chippad med ett sånt fabrikat som inte följer koderna…

bebbe
0

Putt  skulle varit skoj att veta var den kommer ifrån.

bell
0

Har du ringt jordbruksverket och kollat ? De kan ibland trolla ;)

AnnaLundin
0

det går att söka på chipnummer på SHs webplats, där kan man hitta de hästar som rapporterats in dit av respektive rasföreningar.

Ganska många hästar är ospårbara trots att de är chippade, det är hur sjukt som helst men sant.

bebbe
0

Har hört att de chip som en del vet andv inte har samma landscode som de övr chipmärkarna, ni som har haft hjälp av vet…vilka är de tre första siffrorna i era chipnr ?

entill
0

Jag använder chip med cod 968. Såvitt jag vet är det väl bara de chip som SH säljer som har 752. Det finns väl inga förordningar som säger att man måste använda just de chippen?

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

bebbe
0

Tack för hjälpen, det var just 968 jag undrade över för det finns inte med i registret över landscoder, nej det finns inga förordningar, jag undrade bara vilket land han var chipad i.