Hur ser era stall ut?
Ja skulle vilja veta hur ert stall ser ut. Där ni har er häst eller i det stallet du har någon häst du rider. Hur många boxar och sadelkammare m.m. Gärna en bild eller fler
har ingen bild, men det är ett pluttelitet stall med fyra boxar.
sadelkammaren är inte i stallet, utan bortanför :P
haaa, detta gick ju inte att förklara..
stallet ligger ihop med ett garage. och i garaget finns sadelkammaren :D
Bubbelbubbel du kan ju alltid försöka rita de i paint eller något annat pogram :)
Där Windy & Wilda står finns det bara två boxar. Sadelkammare och foderlådan och allting är i samma "rum". ;) Riktigt litet stall men otroligt charmigt och välskött!
Bifogar en ritning som kanske inte är helt skalenlig men ändå.
Här finns en bildserie på stallet, där de två boxarna var ihopslagna och boxväggen emellan dom riven (Windy skulle föla vilken dag som helst när bilderna togs).
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#4 - Har Windy vunnit alla de där rosetterna? :D

#5 Mittentavlan med rosetter är Windys :) Den till höger är Quitos (russet som avlivades sommaren 05) och de två till vänster är ägarens mammas rosetter.

#8 - Hihi.. Jaha!! :) Spännande, det var ju en heeel del.. :) Vad är det för tävlingar då? :)
#10 Mm :)
Windy har tävlat både hopp & dressyr, mest hopp tror jag. Quito likadant. Ägarens mamma vet jag inte ;)

två av tre boxar… dessa finns i "lösdriften" stallgång som är fem meter bred oxh 15 meter lång.. mittimot ligger ena väggen till stenladugården.. det är öppet upp i nock.. alltså en innertak höjd mellan 7-10 meter..
vill också ha ett litet mysigt stall som Attlid visade…!!!!
*dubbelt*
hm, såhär kan jag göra istället.
detta är en bild på Jangos mamma Cassie, när hon står i stallet, jag står i öppningen, så ni ser ju hur liiiitet det är :D

Va fint stall -Japp- :D
Är i två olika o rider, det ena har 5 boxar det andra har 5 inne boxar o 2 ute :P Får väl försöka ta kort ngn dag för rita hinner jag inte nu iaf :P
Har ingen bild från mitt nya stall. Men kanske kan fixa det.
Det är 7½ box, 1 "spilta". Spiltan slängs höet ner i, är enbart för förvaring av höet nere (förutom skullen då). 4 boxar används av Lyrik, Blenda, Mysan och Proppen. ½ boxen (shettisbox) bor 2 kaniner i. Boxen brevid Lyrik bor oxå 2 kaniner i. 2 boxar (ihopbyggda, öppet i mellan) står fodertunnor, skåpen mm.
Boden (stor barack) är det en mindre sadelkammare, skåp, fikabord, micro mm.

Jag står på en inackordnerings-anläggning.
Är tre stallar, ett äldre stall som är varmt på vintern, med loft. Ett rättså nytt kallstall (där står jag) och ett par uteboxar.
Är samanlagt i varm & kallstallet (uteboxarna annvänds inte) 28 boxar, i kallstallet där jag står är det samanlagt 12 boxar.
Den här bilden är utifrån, ifrån min hästs hage (hagarna ligger i anslutning till stallen, hästarna släpps ut fritt). Till höger är varmstallet med loft, i mitten mitt kallstall och till vänster är ridhuset.

Jag har gjort en skiss på stallet där Foxen står :) Det är ett ridskolestall, de flesta har spiltor, men det är 6 st boxar (gigantiska) och 4 st "spiltboxar" (spiltor med dörr, där Foxen står). Corall står i lilla stallet…
Det är tre stall på anläggningen, 40-50 ha mark, tre ridhus och två paddockar…

Fast är spiltboxarna tillåtna enligt jbv? Med tanke på att normal-stor spilta inte är stor nog för att vara box väll? Min ridskola hade det problemet, de hade tidigare spilt-boxar åt några ponnyer, men de gilldes som för små för att vara boxar, räckte däremot som spiltor :/
#23 Vet ej, men djurskyddsinspektörer har iaf inte sagt ngt.
Dessutomn har jag för mig att min spilta (Foxen är den enda som står lösd just nu) är gränsfall till godkänd box kat. D….

Kan ju också vara som så att ni inte har minimum mått på spiltorna, vilket min ridskola antagligen har eftersom den är bygd på 60-talet eller något….
#25 Jupps, vi har rätt så stora spiltor…

#27 mkt mkt snyggt
här är mitt stall.
alla ringar är mattunnor, kattmat, kattsand, stol och soptunna.

Vad fint ni ritar alllihop. *ler*
Fast peppes var nog bäst med riktiga foton med.

#3 *fniss* den var riktigt seriös

#34# Antar att du svara mig.
Ja, peppe var verkligen ambitiös med sin teckning. hihi
#32 VART HITTADE NI U-JÄRN????

#36 har faktiskt fått dem gratis. men det går att få tag på hos järnhandlare. måste ha ngr järn till.
#38 ahaa.. vi vill ha sådana när vi bygger i ladugården.. så smidigt att bara lägga i virket.. då kan man ju göra stooor fölbox också:O)

hiihiH flitiga tjejor!! roligt att ni förevigar allt på bild!

#42 har ni bara kjedjor som boxdörrar?
/Elin

#43 Japp, funkar hur bra som helst!

Ja, vi har plats för 25 hästar på box, sen har vi 7 lösdriftsboxar där hästarna går 2-5 st. Spolspilta, solarium, 2 sadelkammare, tvättstuga, toalett, foderkammare, 2 ridbanor, fantastisk natur, stora härliga hagar på 2 hektar där hästarna går 2-3 st i varje.

Kamjo, får man värkligen ha kedjor som boxdörrar? Trodde man måste ha stadigare dörrar än så ärligt talat, men vet inte hur reglerna ser ut för det alls..

Vi har sex boxar, med två stora uppställningsplatser (kan byggas om till storhästboxar) spolspilta, stor sadelkammare med fikarum, foderförvaring med fler förvaringsmöjligheter (sådant som vi inte vill ha inne i sadelkammaren, täcken och schabrak och så alla illaluktande flaskor.) Loft med mer förvaring och hö, och så finns det en butik i anslutning till stallet, där vi även har dusch, omklädningsrum och toalett.
Inga galler till hästarna, vilket har gett en lugn miljö, hästarna kan givetvis bitas, men det är inte lika skoj när gallret inte stoppar, och de myser hellre än bråkar..
va fina stall ni har =)
va fina stall ni har =)
va fina stall ni har =)
*trippelt*

#33,34,35. Jag går ju NV så ;) klart man är ambitiös då ;) (samtidigt ligger kemiböckerna orörda här bredvid och väntar på att bli lästa inför ett prov imorgon…)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

#22 skiit det var en stor gödselstack :) Fina stall alla har :)får väl ta med kameran till stallet :)

Ska ta bild på onsdag.

#46 Vad jag vet står det inget i bestämmelserna om att man INTE skulle få ha det.
#37 Va?! När då? På Foxen eller?
Vilka fina stall och skisser ;) Jag hittade tyvärr ingen bild på stallet men jag ska ändå ut där sen och fotta valparna så då kan jag ta lite bilder på stallet osså =) Pallar inte göra en skiss =P
så här ser mitt lilla stall ut på ca 40kvm

#62 Om pållan håller sig frisk kommer vi att tävla då med^^ Dock som högst 70…

men var tog min färdiga stall-ritning hos Ballerina vägen :/ Den förscann *böl* Nu orkar jag inte, God natt :(

#64 Kul! Men tyvärr så orkar jag inte komma till Clear rounderna xD Vi komemr ungefär när Ld slutar-Lc börjar xD
#69 Ok. Men jag kommer nog vara kvar ett tag efter jag har tävlat…

vad mysigt ditt stall ser ut på utsidan Bebbe

putt, ska sätta in bild imorgon.

Tack så mkt Jen
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

ser jättefint ut ditt stall bebbe! :)

putt upp