Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettdressyr
Läst 2535 ggr
Linjerat
0

Gör om det här!

Väldigt svårt att få hästen att galoppera baklänges, men den här hästen fixar ju det. Gör om det om ni kan! =)

http://www.youtube.com/watch?v=bW0gLYhUR-0

thilda-
0

oj :d

Snuttan2
0

Den har jag sett förrut.. Och jag tycker inte det ser så trevligt ut alls :/

Bobby
0

Skulleinte kalla det galopp… Snarare en dålig piaff

Anna
0

Tycker inte heller det ser så trevligt ut =/

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

svampi
0

Vad ska det vara bra för igentligen…Fundersam

Peppe
0

skadar det på nåt vis eller? annars ser jag inget fel i det. allt man lär hästen behöver inte ha ett syfte

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Snuttan2
0

Bobby, hur får du det till piaff? Är ju inte någon trav alls, utan den håller ju galopp-takten och galopp-mönstret…

Ser mer ut som att det är att den sätter hästen i en pesad och sedan ber den backa något steg, ny pesad osv.

Peppe, jag tror inte heller rörelsen i sig är skadlig. Vad jag däremot inte gillar är att den inte ens ser rak ut i kroppen och rör sig ojämnt mellan benen. Rörelsen i sig tycker jag visar på mkt hög skolning och fint riden häst i sig, däremot undrar jag om den är sned i kroppen eller har en ryttare som sitter och blockerar den så kraftigt :S

Bobby
0

Då jag absolut inte är någon dressyrexpert, var kanske mitt utalande helt fel… Men jag anseer ändå inte att det ser ut som någon galopp baklänges…

Ida_79
0

fast det är inte så svårt,tittar man på tävlingar o hästen vägrar så galopperar dom juh ibland bakåt(lite då) Ser inte trevligt ut för fem öre..

Snuttan2
0

Fast Ida_79, gör dem det lika samlat som denna?

Linjerat
0
divansson
0

tycker inte de är fint med sådan "galopp".. :/ men den frammåt lite snabbare är därimot fin ;)

nannan
0

Takten stämmer ju inte riktigt, så någon baklängesgalopp är det väl ändå inte?

Snuttan2
0

-borttaget för jag är hjärndöd-

-malls-
0

Gud va alla klagar ;) hihi visst de kanske inte ser så bra ut men ja tycker ändå de e grymt duktigt gjort asså ! hästen är ju verkligen skit duktig ! snacka om att ryttaren har hästens förtroende!

warum_nicht
0

det ser ut som förädlad istadighet….

Marija
0

Helt otroligt att hästen kan klara det, men ser inget vidare trevligt ut…

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Snuttan2
0

Warum_Nicht, hur tänker du? Vad ser du?

warum_nicht
0

#18 det jag ser är en häst som tappar bjudningen, därefter takten och muskelsambandet i ramen och formen. när den harmonin är sabbad så tappar den gångarten samt blir blir orolig i munnen och går mot handen.

jag kan inte för mitt liv förstå vad det ska vara bra för då den tappar allt det man eftersträvar.

hade det inte varit för musiken, jublet och ryttarens "ridning" hade jag tagit för givet att jag såg en häst med sk. piruette/samlings ångest.

warum_nicht
0

film två: för dålig framåtbjudning på det böjda spåret, breddar sina bakben bla. på rakt spår ser jag bara kadenstrav, (dåligt undersatt dessutom!) antar att det ska föreställa passage. orolig mun och det som ska föreställa en övergång till ökning är endast bensprattel fram med för mycket spänning varpå den blir än mindre undersatt. svag takt överlag. cirkus.

warum_nicht
0

ida_79: vilka tävlingar ser du "baklängesgalopp" på??

warum_nicht
0

herregud vad mkt knas det finns på youtube… tittade igenom några av de relaterade länkarna till de som länkats i den här tråden. man kan bli mörkrädd för mindre.

Snuttan2
0

Jag håller med dig W_N :D

nannan
0

Är inte detta samma som dem som tränade sina hästar tränslöst? *Undrar* För då hade det ju fört den dikussionen till en heeeeeltannan nivå! ;)

Loa-bg
0

Undrar vad man vinner på det där… Ser inget positivt i det alls. Ingen harmoni.

warum_nicht
0

#24 vad menar du?

Snuttan2
0

Nej det är inte en NHE ryttare som visas på dessa bilder.

Loa-bg
0

#27 Nu har jag missat nåt, vad står NHE för? National Horsemanship E….?

Snuttan2
0

Vi har disskuterat en specifik ryttare/ridstil som heter Nevzorov Haute Ecole (dvs Snubbens namn Högre Skola/or).

Lizzan
0

Hm, läckert men skumt xD

warum_nicht
0

vad är det läckra undrar jag? cirkus som sagt.

nannan
0

Aah, fel från mig då…

Kitty41
0

föresten föll den in lite i fyrtakts- /hundgalopp

The-Photo
0

Duktig häst men det ser inte så trevligt ut…

schvung
0

Jag känner bara obehag av att se detdär.

jen
0

ser helt obekvämt ut