Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 2300 ggr
lisette
0

kristianstad/yngsjö

ringde till kristianstads kommun i fredags för att kolla var man fick bada med hästar.

han jag pratade med sa att ute i yngsjö finns det ett hundbad. där får man även bada med hästar. han sa att det är ett djurbad så det är ju ingen skillnad på häst/hund.

jag sa: "så om någon säger ngt så kan jag säga att jag pratat med kommunen?" ja, fick jag till svar…

fan vad GÖTT. den badplatsen är så otroligt vacker! det är helt sjukt att en hundbadplats kan vara finare än badplatsen i malmö…

denna bild är egentligen från nudistbadet, men det ligger bara 100 meter från hundbadet…

nu ska jag bara fixa ett släp och våga köra ut calippo och möta upp eMis där… :D

gejsa
0

Vad avis man blir. Räcka ut tungan

lisette
0

jag blev mest lite lyckig… det finns ju så ont om hästbadplatser.

men ring för sjutton och kolla med kommunen där du bor och kolla om det inte finns ngn hundbadplats där man kan bada med hästar med.. djur som djur… :D

men vi får nog åka dit när det är kväll så man inte skrämmer livet ur hundar/människor… :D

gejsa
0

Har aldrig hört att det ens finns något hundbad här.

Believer
0

gejsa. det finns hundbad i sundbyholm. så finns det i vilsta oxå. finns säkert på fler platser, men dom två vet jag om.

jag var och bada med lucky förra sommaren i hållsta, grusgropen.

__iE
0

vad kul, lisette. såg ju jätte mysigt ut, avis blir man.. ^^

mazze
0

#4 Man får inte bada hästarna där (grusgropen)… Har fått skäll många ggr när jag var yngre…

gejsa
0

Nej, det förstår jag att man inte får. Det är ju litet allmänt bad.

Men åka till Sundbyholm eller Vilsta med hästen det tror jag inte fungerar. Har ni badat med  hästen där?

lisette
0

idag har jag bestämt med min granne att vi ska åka till en sjö o bada med hästarna när jag har semester… :D