Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 829 ggr
VeNyRa
0

Nu är de bestämmt! :S

Japp vi ska till boden och tävla! Blev övertalad idag, har fått låna en väst och kanske en kavaj.

Men i all panik och ångest har jag glömt bort vilka papper man måste ha på hästen på en lokal tävling, nån som vet?

Allt är jäkligt oorganiserat just nu, jag har ingen licens och den kan jag nog inte lösa förän på fredag, vi har ingen transport ännu, och jag har ingen hästskötare. tävlingen börjar kl 10 och vi har ca 14 mil att köra så vi får fara vid halv sju. . .

Cilla89a
0

hästen ska ha pass, mätintyg om det är ponny och vaccinationsintyg.. du behöver väl bara licens och grönt kort :P

Medarbetare på Dressyr.ifokus

VeNyRa
0

Okej, tack =)

nån som vet hur man ska göra för att inte glömma banan?

Marija
0

#2 Jag brukar gå banan nogrannt och sedan tänka igenom den flera gånger i huvudet. Det funkar för mej ^^

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

__iE
0

Lycka till ;D

Marija
0

Lycka till föresten :D

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

MalinSandman
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då kommer du troligtvis träffa mig där : 9 som har boden som "hemma bana" : ) , Du bör ha med dig din licens , hästen licens , ett pass kan kanske behövas, ett vacc intyg är ett MÅSTE., och är det en ponny måste du ha mätintyg, gröna kortet behövs också :)  Mvh en boden ryttare :)

VeNyRa
0

6# men behöver man inte bara licens när de är regional och uppåt? =S

ska du vara med och tävla, isf ponny lr häst?=)
vars är framridning och framhoppning?

är nervös som fasiken!! munsun har stämplar i sitt pass som säger att han är vaccinerad gills det som vaccinationsintyg?

VeNyRa
0

håller på att bli tokig av nervositet!! har knappt kunnat äta på två dagar!

jn84
0

Nä, du måste ha ryttarlicens från lokal och uppåt. Hästen behöver inte licens på lokal tävling.

Jo, vaccinationen i passet lär gälla om du har en veterinär som har skrivit under.

VeNyRa
0

9# okej, tack :) då har vi all papper.

MalinSandman
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Framhoppning och framridning är i samma ridhus , fast vill man får man rida fram ute runt eller i paddock, ,
Jag själv skall vara med på söndagen , på häst tävlingarna :)
Min häst skall vaccineras om tre veckor , har frågat tävlings ledaren om det räcker att ha två stämplar , att han fått två sprutor och skall få en till nu i år , ( den årliga) och det räckte ^^

VeNyRa
0

11# okej :)

vet inte om jag har nån stallplats ännu, och troligtvis har jag ong inte det.. =/ men jag ska försöka komma iaf, det får lösa sej på nått vänster.

Monsun blir så jäkla stressade, så de kanske inte är så bra att ha han i transporten en hel dag heller, särskilt inte när det är hans första borta tävling.

LindaKarlstrom
0

kul! jag funderade på att åka dit och tävla :)