OT bensin.
hur mycket bensin går det åt hos er i veckan? vart bor ni och hur mycket kör ni?
en normal vecka, går det åt en full tank för oss i vår familj
jag kör till skolan 2 ggr i veckan, det är 4 mil dit. sen bor vi ju 2 mil utanför stan, och det blir minst ett besök i stan om dagen, ofta blir det 2 besök i stan. Sen 2 ggr i veckan åker jag till min tränare och rider 2 privathästar, det är 4 mil dit.
ibland kan det gå åt 1,½ tank i veckan, men det är ganska ovanligt, det är om vi hittar på något speciellt, som gör att vi måste köra ganska långt, är det nått jag gör med mina kompisar brukar vi dela på bensinen.
som tur är har jag lärt mina föräldrar att köra eco-driving :P och det märks stor skillnad på bensin förbrukningen :P
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Jag kan ju svara för Elin min dotter. Hon gör av med 2 tankar i månaden sedan får hon betala parkering en månad 250 kr. Inte billigt precis. Över 1000 kr för att komma till skolan bara.

#1 parkering? :P
Medarbetare på Dressyr.ifokus

här går det åt bensin så man kunde tro att vi drack det till frukost,lunch o middag! :)
Jag tankar nog min bil 4ggr/månad o sambon tankar sin 3 lr 4 ggr/mån, varje tank kostar ca 600kr… ena bilen ngt mer då den måste gå på 98 o den är ju lite dyrare
*räknar i huvudet o svimmar nästan.. haha*
bor 1,5 mil söder om Sthlm city…. jag kör till häst o jobb nästan dagligen o sambon kör till sitt jobb mån-fre, sen är det ju alltid lite smååkande hit o dit

Vi kör med två bilar som båda tankas minst 1 gång i veckan. Han kör till jobb och överallt annanstans, jag kör till stallet, jobbet, andra jobbet, och till privata träningar runt omkring, sen behövs det ju mat också, och trevligt om man kan ha fritid och träffa lite vänner. Och då försöker jag ändå planera att inte köra i onödan och går om jag kan. ;P
Fast snart byter sambon jobb och får milersättning och slitageersättning för verktygsförflyttning när han kör bil. Bra, bra. Då blir det bara en tank i veckan för mig. :)
jag unviker att tänka på det.
men jag kör till jobbet varje dag, fram och tillbaka är det snudd på fyra mil. sen till stallet två dagar ena veckan och tre andra, och dit kan det väl också tänkas bli fyra mil.
men en tank räcker nog 1,5-2 veckor kanske..?
Här körs det till o från stallet varje dag (16km per dag minst).
Och mamma åker ju till o från jobbet och det är väl 6km dit? och anders åker ju hela övik runt ibland o jobbar så jag har ingen fast km på han.. men det är mkt små åkandet m.m men det far nog en tank eller en halv per vecka

Hos mig går det en tank i veckan om jag inte åker iväg till min dressyrtränare får då går det 1½ tank eller tävlar för då går det självklart åt mer.
Det är fram och tillbaka till jobbet (4 mil) och fram och tilbaka till stallet(4 mil) och en eller två vardagsträningar i veckan ( 2 mil). Har 16 mil till min dressyrtränare tur och retur så dom veckorna jag är dit ökar det ju på förbrukningen, men det är ju inte varje vecka som tur är..
Jag bor i Karlstad och försöker att planera min körning för att minska onödig körning men sammtidigt måste man ju leva lite också.

vi har två bilar. den ena tar en tank i veckan. körs 8 mil om dagen ungefär på vardagarna(mamma 3 mil till jobbet, så ska hon hem också;) och jag en mil till stallet och jag vill också hem när jag är klar). på helgerna går den lite också, så övningskör bror med den också.
den adnre bilen tar nog också en tank i veckan, dieselbil men pappa kör 9 mil t.o.r. för jobb och så kör han kanske in till stan ibland och så slängs det skräp lite då och då. så nästan ent ank i veckan på den med.
Hmm… Räkningen brukar landa på cirkus 3500 varje månad, hur ofta jag tankar orkar jag inte hålla reda på ;)

Som det är nu klarar vi oss på 1,5 fulla tankningar i månaden. sambon jobbar centralt, och jag har bara 2,5 km till stallet. Affären ligger så nära så dit går vi oftast om vi inte ska storhandla.
Går oftast åt en tank på 1 vecka. Har 2 mil fram och tillbaka till jobbet. Fsk liggger 1 mil åt andra hållet (från jobbet hemifrån sett) så ska jag dit blir det ännu längre…Kör inte ofta mkt ut över det utan försöker planera mina körningar så mkt det går. Storhandlar en gång i veckan o då kör jag förbi affären från jobbet och hämtar jag barnen på fsk så får gubben köra dit ens ärende t affären men så sällan som möjligt…de "onödiga" körningarna är när vi ska hämta barnen hos kompisar…oftast åker de dit m skolbussen så det blir bara o hämta dem men den färden kan vara upp till 1 mil enkel resa för o hämta ungarna…
MEN samtidigt får man köra dem för det är ju inte dem som valt o bo på vischan utan vi och då får vi vara beredda på o köra lite för att de ska få leka m sina klasskompisar.

en tank i veckan ungefär. mer lär det väl bli när jag börjar jobba.

Det är väl tur man inte har körkort hör man här :P
Ingen i familjen har körkort, vci åker kommunalt :)

Jag ska aldrig köpa bil! ;)

Svårt att säga, men ungefär en tank i veckan. Men vi har 90 liters tank… Räkningen brukar ligga på 2500-2800 i månaden.
Sambon kör till jobbet 4 dar i veckan (10 mil totalt) jag kör till jobbet 1 dag i veckan (10 mil det med). Sen blir det ganska många turer till stallet. Men dit är det väl bara nån kilometer eller två.

#2# Ja, det kostar att stå på stan varje dag vet du. :) Hon köper månadsvis en biljett och det kostar 250 kr.

jag har tur med en vgiftsfri parkering vid skolan:) finns en betalparkering också men där står bara de som kommer för sent så att den fria är full.

#18# Ja så är det vid Elins skola med. Med några få platser som är gratis. Och då måste man ju komma jättetidigt om man ska få en plats.

#19 ok här är större delen av parkeringen gratis. 2 gymnasieskolor och en högskola så det behövs parkeringsplatser. sen ligger ishall, idrottshall och ett gym/badhus där också och jag antar att det är deras parkeringsplatser som kostar, skulle de iten vara avgifter där skulle de fyllas rätt fort och de som ska till ishall/idrottshall/gym/simhall hittar ingen parkering.

OJ =/ Vågar nästan inte ens tänka på hur mycket bensin det far… Tankar 1-2 gånger i veckan, så…typ 75-150l bränsle á 1,49€… Jobbar som lantbruksavbytare och kör på jobb 2ggr/dag, så det blir några kilometer…
Värsta är att bensinen ska gå upp ännu mer för att vi ska köra mindre bil och utnyttja kommunala medel…ja hallå!!! vi som inte har tillgång till det!?! vad ska vi göra? säga upp oss från jobbet för vi kommer inte dit…sanslöst…måtte de hitta ngt sätt o subventionera det för oss som inte har möjlighet o välja det…
har en mil till närmsta buss o då går det ingen buss förbi varken fritids eller förskolan..NAJS!!!
#22 Det är ju bara för att dom ska kunna flyga sthlm - gbg ännu mer på våra skattepengar, förstår du väl ;)
#23 ja just, såklart! allt för o sko sig själva…OCH brossan, morsan f-n o hans moster..hihi!
Bara för att dom har råd att åka taxi om det råkar regna ute så inte BMWn får bli smutsig :P

Jag tankar väl en till två gånger i veckan, har 70 liters tank inte billigt. Tillsammans med karl har vi väl benis räkning för en si sådär 6000 i månaden.

Jag tankar nog för mellan 1200-2000kr i månaden beroende på vad man hittar på. Tankar oftast fullt och det går åt ca 600kr varje tankning. Det känns oerhört ledsamt med denna f********e höga skatt :((((
Alla i familjen cyklar till jobbet/skolan som ligger på mellan 200m till ca 3-4km avstånd. Dock använder mamma arbetsbilen när hon ska ta sig till sin mottagning ca 2 mil utanför stan. På fritiden så cyklar vi mest, ibland får jag skjuts till stallet och sen cyklar jag hem. Vi har miljöbil så miljön skadas inte så mycket.
Kommer nog göra av med mer bensin sen när jag skaffar moppe om någon vecka=D
jag vill inte ens tänka på hur mkt det går åt.. Kör minst fyra mil om dagen till stallet. Plus en hel del svängar fram o tillbaka inne i stan, som räknas som småpotatis här. Dyrt blir det iallafall!
En tank räcker ca 1½ vecka för mig..

He he he. jag är ganska smart så varje gång jag ser att lampan är på g att tändas så säger jag åt gubben att åka ber och köpa tidningen el dyl. Och vipps så har jag full tank
. Skämt och sido. Vi har två kombi bilar en 850 och en XC70 och båda drar maaaaaaassa med soppa. Jag törs nog inte ens räkna på vad det blir på en månad