Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 481 ggr
lisette
0

inridning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

inte för att det är dags på många år. men jag funderade på bragos inridning. hur sjutton ska man hitta ngn som kan hjälpa en med det?

hade han varit 3-4 nu hade det inte varit ngt problem för min sambos lillebror är tuff som fan och bryr sig inte om han hade ramlat av. han är 11 och liten och väger knappt ngt. men om 3 år så lär han vara desto större…

har funderat på min svägerskas nu fyra åriga dotter, hon är oxå en liten tuffing och om 3 år så är hon ju 7, det är nästan lite perfekt… :D

men hon kan ju ingenting (än ivf), men det är ju mest att hon ska sitta på honom och få honom att skritta..

hur gör man egenlitgne med såna små skitar? får man lämna in dom på inridning ngnstans?

Eve
0

mm, knepigt det där… vad svårt..

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Kiara
0

Jag tänkte skippa in ridningen och bara körain Kiara, det är ju det hon ska användas till Flört

lisette
0

jag har ju en liten dröm om att mina barn ska rida brago när han är äldre och eventuellt tävla. :D lite löjlig, jag vet..

men kiara, hur stor är kiara (hmm :D)? jag gissar på att brago bli b-ponny nämligen, han är ju 103 nu o ett år gammal.

Kiara
0

Kiara är 120-125cm, och om hästen är in körd då är det inga problem att rida in när ett barn vill börja rida i framtiden. Men börjar man rida in och då av ett barn är risken stor att hästen lär sig dumheter. Mitt råd är vänta med inridningen och se till att hästen blir mycket körd av en vuxen. Tömkör också det är även det en bra tränig och att ha någon som är högre det är ju naturligt för en liten ponny alla vuxna är ju höga, det ända som är nytt för hästen när den ridsin är ju tyngden på ryggen. Skänkeln lär den sig förstå när du flyttar på den i tex tallgången

lisette
0

när tycker du jag ska börja med inkörningen då?

jag hade själv tänkt köpa en longergjord (om de nu passar honom) och börja i höst, han behövs med aktiveras.

har en sele på g och sulkyn står och väntar på honom så… :D

Kiara
0

Börja tömköra hösten då han är ett och börja köra in honom hösten då han är två, vagn när han är mogen för det.