Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: ridning
Läst 766 ggr
Thorsson
0

kul tur i skogen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Red idag! Gick äkta bra! Såg lite rådjur med^^, Vi red ut och va ute i nästan 2h. Men det va så skönt att bara luffsa omkring i skogen. Jobbade henne i kortgalopp i backarna så att hon skulle få arbeta ordentligt. Så jag kortade upp henne så mycket jag bara orkade. Hon är fett stark den hästen! Men hon jobbade på ordentligt och ansträngde sig att hon fick galoppera en fri galopp ca 20m. Hon va så trött efter det ^^, orkade knappt trava, stackarn. Sedan skritta vi runt däruppe och kollade och pratade. Jag vet vart jag och kameran ska när det är sol! Vi kom till Anna Larssons stall, och gamle Billy är fortfarande kvar och han är äkta snygg den ponnyn! Gammal dressyrgubbe :) Hästarna i hagen tyckte det va lajbans med ridhästar som hälsade på. Det tyckte Enzendo med, lite för kul kanske ^^, Skrittade hem, kika runt lite till bland husen och gårdarna.

När vi va nästan framme skulle Stephanie, ta undan en gren som Mirom fått i magen. Hon släppte mirom som stog vänd mot henne, stog och fixa med grenen, han stog tålmodigt kvar. Men fick nog tillslut. Så han vände började trava tillslut galoppera bort, hem emot stallet. Jag började skratta som fan och gled av sadeln när Enzendo började studsa! XD Att bara höra henne, " MEN HALLÅ, HÄSTEN?! "
DE VA FETT KUL!! XD Men de tyckte inte Enzendo. Vi fick gå på varsin sida av henne och hålla i henne.

Lizzan
0

Kul :) jag vill också ha en häst att fara ut och galoppera på….^^

Thorsson
0

#1. Har inte du häst? :)

Marija
0

vad roligt :D

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Thorsson
0