Stigläder...
Hmm jag har ett problem. Jag har nyligen fått hem min nya sadel. Det är en Wintec Allround. Vet ngn hur man kan pilla in stiglädrena i dom här låssakerna (om ngn fattar vad det är jag menar oxå). Då jag verkligen har försökt men det går inte. Och jag vågar inte ta hjälp av en hovkrats eller dyl då jag är rädd att sadeln ska gå sönder. Jag kan väl tillägga att det är rätt så tjocka stigläder. Jag har dragit och slitit men bara fått in en minimal bit.
Är det ngn som har ett tips?

Kanske dom är för tjocka?
Jag har Wintec Allround, och jag kan vällja om jag vill ha som sänkt, eller normalt..
Jag börjar oxå tro det. Men sadelmakaren sa att det va dom enda stiglädrena man kunde ha till.
Nix pix nu är det lite sent påtänkt eftersom butiken har semesterstängt i några veckor. Och stiglädrena kostade lixom 400:- så jag vill helst använda dom ;-)

Joo. Det finns dom som är fortjocka! Fast jag har ingen i läder.. :P Mina är i ehm….syntet eller nånting.. xD Webb? :P
hihi ÄNTLIGEN fick jag igenom vänstra stiglädret! :D Bara högra kvar…

Nothing's impossible:P
Nix pix ;-) Nu sitter båda fast på sadeln..;-)

Wææow..
Har varit ute och ridit med Wintec nu, och jag älskar den sadeln..
Oval trodde nog at han var 2 år, idag.. usch!:P
jag skulle nog använt en hovkrats el liknande iaf..men gör det lite föriktigt bara. för du ska ju trots allt ha den att rida i och ha med i ngn skönhetstävling x)

Problemet är löst xP
Nää men jag ska ju ev sälja sadeln om ngt år då hon kommer behöva helt ny sadel då…

Sälja en wintec sadel? xP
Har du ridit med det ngn gång? xP
Det är jo häääärligt! 
#11 Neej det är hemskt! Jag AVSKYR wintec! Iaf den modellen jag har.. Men har man en häst me konstig rygg så har man…

Den är jo så underbar!
Iaf min:P
Det är Chair..
Och en vän av mig har Close Contact, hoppning..