Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 835 ggr
KallaMigMimmi
0

suck, har snart häst igen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick ett väldigt chokerande brev igår, där det står:                           Uppsägning av foderavtal ! Pga inkränkningar av hagmark kan vi inte ha kvar varken din eller våran egna häst.

Jag vet att dom inte fått ha hästarna i den stora hagen men dom har gått i en mindre hage tills vidare. Har varit där och hälsat på och även haft telefonkontakt, men inte ett ord om att dom inte skulle ha kvar hästarna!?? så stog och gapa när jag läste brevet!

Detta betyder att jag om inget annat händer får tillbaks min häst om  3månader och måste hitta en ny fodervärd (vågar inte sälja) och den stakaren får komma till yterligare ett nytt hem efter bara några månader. Jag VILL ha kvar honom, men kan inte :*( vill inte att han ska flyga runt som en vante häller…

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

jen
0

oj, vad tråkigt för dig när du hade planerat att vara hästfri ett tag :(

fridak
0

vad är det för häst då? jn84 letade väl efter häst till systrarna? Eg. köp men långtidsfoder kanske också fungerar?

Serious
0

Du kan inte låta nya eventuella forervärdar komma och provrida hos nuvarande fodervärden så att du slipper få hem honom emellan? Biligare för dig och bättre för hästen att slippa komma hem till dig emellan med tänker jag…

Believer
0

håller med #3

Thorsson
0

Jag är ev. intresserad om du inte har en fodervärd på G. Kollar runt lite på foderhästar!

KallaMigMimmi
0

#3-4 jo det kommer att bli så att jag letar fodervärd under dom 3månaderna. har ingen stans att ställa honom annars endå.   Känns ändå lite jobbigt, han har flyttats mellan ganska många ställen sedan innan och det ser ut som att det fortsätter. Trodde jag hittat ett ställe där han skulle få stanna. men man kan aldrig ricktigt veta :/

KallaMigMimmi
0

Hästen är då en varmblods valak glömer altid av om han är 12 eller 13Generad men spelar ingen roll för han är pigg som en unghäst. Väldigt posetiv och gör alltid sitt bästa, väldigt lättlärd. Tränad mest i dressyr men även i hoppning. En väldigt kännslig häst (på ett bra viss) som lyssnar bra på alla hjälper. En riktig vän!

Ska sätta ut en annons ganska snart men måstesätta igång honom i träning igen innan  kan provrida. Eftersom han inte ridits ordentligt sedan innan jul! men om det låter intressant så PM:a mig Glad

Ledin
0

oj såg ju jätte fin ut. Vart finns grabben är lite småsugen själv på ha en större häst att rida hur står är han?

SamanthaJones
0

Skriv till daisymink här inne på iFokus, vet inte om hon finns på ridsport men iaf på råttor, hon letar foderhäst o spec varmblod till träning o distans. Hon är en helt ok ryttare. Hon har bra hand om djur o bra tillgångar till stall osv.

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

KallaMigMimmi
0

Här är lite mer fakta =) Hästen är 165 men känns lite som en ponny (smidig), var tränad fyra år som travhäst men är aldrig startad. Han är inga problem att sköta och har inga olater. Snäll vid fodring, mot hovslagaren ochn går in i transporten. Har alldrig varit alvarligt sjuk eller skadad.

När jag hyr ut honom på foder vill jag att det är på långtids foder eller ev köp. Vill att han får stanna längre en bara några månader den här gången. Just det jag och min Nalle, Pelle, Orkan ("kärt barn har många namn") bor i Alingsås =)

#9 tack för tipset =)