Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1410 ggr
JoJos
0

kontrakt??

Någon som vet om de finns kontrakt att ladda hem vi nätet??

Gällande uthyrning av box!!

pippa__
0

Aldrig hört talas om. Är det inte lättare att skriva ett själv. Då får du med exakt vad du vill =)

Serious
0

Menar du ren uthyrning utav box eller mer likt inackordneringsavtal?

jen
0

kontrakt gäller lika mycket om man skriver ett själv som att köpa ett färdigt..

Det är ju lättare att få med de saker som du själv vill ha då

Serious
0

#3 Fast det är ju lätt att missa saker som kan vara smart att ha med om man inte åtmindstonde har en mall att gå efter eller är väldigt insatt i att skriva kontrakt.

Även om man skriver eget i slutändan är det ju bra att ha ett eller gärna ett par olika att titta på för att få ideér över vad som är bra och fungerar att ha med eller inte.

lisette
0

vad som bör ingå i ett kontrakt är ju ivf vad som ska betalas, när, vad som ingår. vem som betalar vad om hästen skulle ta sönder ngt.

JoJos
0

jo precis de e ju de men om jag då skriver ett eget, är det då juridiskt hållbart ? har hört att man måste få en jurist som tittar på de och god känner de hela.

men jag får åka och köpa ett då jag måste ha de i morron då första kunden kommer =) men de går nog bra ändå =)

jen
0

egna kontrakt är juridiskt hållbart, så länge båda parterna skrivit under.

i ett stall som jag var inhyrd fanns punkter som tex

hålla rent i stallet

mocka på ridbanan

turas om med ut och insläpp

vad som ingår i hyran mm

ta det lugnt när hästarna är inne

tezzie
0

I mitt kontrakt finns det med:

Hyran, när den skall betalas (förskottsbetalning senast den sista varje månad) och vart den skall sättas in

Vad som ingår (hösilage och spån för mig)

In och utsläppsregler

Allmänn ordning i stallet

Vem ersätter om ngt går sönder

Uppsägningstid

I mitt förra stall hade vi ett kontrakt på fem sidor, med regler. det var lite väl mycket. Jag tror man ska ta det ganska kort men ändå se till att man får med allt viktigt.

*** Kärleken övervinner allt ***

lisette
0

#8 fem sidor känns ju lite maffigt. hade nog varit rädd att ha min häst där.

tezzie
0

#9 Vi flyttade snabbt =)

Det var extrema regler och det innebär att det blev mycket bråk. Fast alla flyttar därifrån förr eller senare :)

*** Kärleken övervinner allt ***

Ledin
0

ja det ska ju finns hyreskontrakt på stallplats men vart katten det var kommer jag inte på nu ska kolla lite har ju ett sådan kontrakt här hemma. Men det va lite att fylla i med :P å så står det att om man inte betalar hyran så blir hästen hyrevädens. Detta kan man ju ändra lite på så det passar en själv. Men ska kolla om jag hittar det igen på nån sida.

Ledin
0

hittar det inte :S men sök på boxkontrakt och sen kan du skriva ner det själv på datan och gör 2 st en till dig o en till hästägaren om det är du som hyr ut boxplats.