Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 562 ggr
SarahPeace
0

Eu

liten snabb fråga…. Hur många år ska man va för att ta körkort på Eu - moppe  (tror typ att det stavas så kanske ) ,  för man köra lite typ på gåren fast man inte har tagit körkort en ?

pappa kom med en "överaskning" nyss .. H mm . han hade köpt en Eu moppe åt MIG ,  den kommer till veckan tydligen … hmm han kan inte ha skämmtat .. det lät inte så … och ja … hehe … fick inte berätta det för mamma ^^ mohaha det var vår hemlis tills den kom haaha,… hihi

Luthien89
0

Man ska ha fyllt 15 år. Tror jag iaf?!

Kiara
0

Ja det är 15 år och kostar ca 1300kr ett teoriprov och en "uppkörning" om du åker fast för olovlig körning så kan det bli så att du får ta dit riktiga körkort senare och skadar du någon under en olovlig körning så får du betala allt själv för då gäller inga försäkringar…..du får altså betala alla omkostnare för den skadade.

Kul med EU moppe min dotter ska köraupp på torsdagSkrattande

E_hjo
0

min kurs kostade 1750 kr fast då var det en endagskurs. =)

__iE
0

juepp, 15 är dt..
fast jag gjorde testet o körde upp innan jag ahde fyllt år, o sen själva pprovet gjorde jag också innan, (ngr dagar) för annars hade jag fått vänta ännu längre.. men imed att jag inte hade fyllt år då så fick jag inte enn speciell lapp, utan den fick jag hämta när jag fyllt år..

hm, hoppas du förstår ^^

E_hjo
0

jag gjorde också kursen innan jag fyllde år. men jag fick göra provet samma dag som jag fyllde =)

SarahPeace
0

Okeej ;   D tack för svaren, jag fyller 15 den 9 september : /

__iE
0

okej, men du kan ju alltid köra hemma lite ;D
gjorde jag, o på vägen också ^^

gejsa
0

Men man får inte köra med EU-moppen innan körkort. Det kan bli så som Kiara skrev att du inte får ta ditt vanliga körkort när du fyllt 18 år i stället. Det är viktiga saker med kortet. Min dotter tog det förra året. Hon körde vanlig moped 1 år först.

__iE
0

man får köra på inhängnat område, sen körde jag bara fram o tillbaka på vår lilla väg.. om ngn hade sett mig & 'tagit' mig så hade jag ju fått skylla mig själv..

lisette
0

#8 som jennie skriver, på inhägnat område får man köra… här hemma kör ungarna med moppen och nu har andreas köpt en cross som dom kör med i hagen. givetvis med hjälm på skallen. ungarna älskar det… :D

elin
0

jag körde oxå innan jag fått kortet Oskyldig
Nu har jag haft kortet mer än ett år.

/Elin