Du vet inte hur höga mamma och pappa är? :)

noope.. Men Warstiner är väl typ 168 cm har jag för mig..

170 cm är Warsteiner, och Donnerfly som är morfar är 172 cm. Vet dock inte hur stor mamman är..

Ska inte en ettåring vara 90% av sin framtida höjd har för mig? Kolla Flyinges hemsida.

alltså skulle den bli 176? ;) helt perfa ju :D

Det beror ju på om den är ett eller ett och ett halvt oxå. Kan ju vara lite skillnad.

aja, bara den inte blir under 168 och över 180 så är det perfa ;D
den är född 2006 det är bara det jag vet..
Spirit (åringen i förra stallet, född midsommar 06) var drygt 1.60 när jag flyttade (20 sept). Mamma är 165, pappa en bit över 170,tror det är 175 (Silvano). Så hon kommer nog bli högre än mamma, över 1.70 iaf.
Så har hon "ärvt" mammas anlag för att få lösa benbitar, operad i båda haserna i våras. Veterinärerna vet ej ens om hon kommer hålla för promenadridning…
Tror att risken för lösa benbitar mm blir större ju högre hbl bli.
tror med att det är nåt med att den är 90% av sin framtida mkh, men den blir väll inte 176 ? :O det är den för liten för tror jag :P
Isa Aronsson
www.stallequino.se
2006 då e det ju en två åring ju :)
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

om den är född 2006 så är den ju inte ett år=) då är den ju två

#10, 11
se när tråden är startad ;)
Medarbetare på Dressyr.ifokus

oj. hehe
om jag jämför våra o6 med vår 05 så skiljer det ca 12-15 cm det är samma stamm på na 06 och 05 så de växer bra :)

stjäl tråden nu och frågar vad en 3 årig hingst på 98cm kan tänkas landa på? vet ej föräldrarnas höjd, men ej över 107
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
tror nog inte den växer många cm till vid tre har de ju växt nästan helt klart på höjden och växer mest på brädden.

okej, tack!
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~