Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 1003 ggr
SarahPeace
0

IDAG:D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag ska jag rida Molly för första gången efter hennes "sjukvila" (hon har haft hovledsinflammation) .. jag tänkte rida henne vid 6 ungefär … Vet. har ju skrivit på papper hur jag ska börja att rida henne osv. och första veckan ska jag skritta henne vid 15 min två gånger per dag på et ungefär (blir en gång bara idag ,, men men ) , och varanan dag uppsutten och varannan ska jag leda henne. ,, mamma kanske kan ta bilder på oss om hon inte ska göra nått annat förstårts :   )  Hooppas att det går vägen nu och att hon är BRA : D jag skriver så fort jag har ridit och är klar.. :)

gejsa
0

Vad kul för dig och hästen. Att äntligen få börja röra på sig igen. Hoppas inte hästen brallar med dig nu bara. *ler*

Mandysan
0

Jag håller med gejsa!:) Skriv och berätta hur det gick sen.

Jag ska själv börja rida min häst igen efter att en vila på 2 veckor. Detta pga att jag inte haft ngn sadel. Nu väntar jag bara på att nya sadeln ska komma. *ler* Det kommer garanterat bli bocksprång..

sweet_candy_
0

#2 åker du och malin buss ut till hästarna eller? gud vad jobbigt det måste vara att inte ha någon bil, och hästarna så långt hemifrån!

Mandysan
0

#3 Japp vi åker buss… Det är därför vi inte har kunnat vara där ute överhuvudtaget i princip. :-( Men aldrig mer hästarna så långt i från! Nästa sommar får vi leta upp ett nytt bete…:(

sweet_candy_
0

hähä okej.. ja det förstår jag=/ ska titta på en häst i helgen, om det blir att vi köper den tänkte jag faktiskt fråga antingen på aspö, eller i säter där pillan,sandra o denise har. för jag känner dom som äger stallet:)

SarahPeace
0

"Sanningens Ögonblick"

Jag krånglade på mig ridkläderna (var ett tag sen jag red nu(på ett ungefär 1 månad sen red jag på min kommpis häst för att inte det ska bli så långt i mellan hehe)… jag gick ut tog in skrållan först , sen gick jag och hämtade molly … jag gick in i stallet vände henne i stallgången och satt fast henne … ser då att hon har tappat ena framskon (hon har bara framskor, hon går barfota bak) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jag dör, jag har längtat hela dagen till jag skulle rida nu !!!!! och hovslagan (vi ringde i går då det är dax för hovslagaren att komma) skulle kanske komma på torasag lr fredag , om han hann, annars skulle han komma nästa vecka!!!!!!!!! men om han inte komma denna vecka får mamma ringa och leta någon annan ; / ,  varför skulle hon just IDAG tappa skon ?? JAG DÖR, tur att jag hittade den iaf för molly har ju först vanlig sula och sen en plåt sula och sen en större/högre/kraftigare sula. (det ska vara stötdempande då hon har/haft hovledsinflammation då …. ) ..

*suck* , jag hatar såna här dagar ^^, Aja ni får höra hur det går den dagen hon får på sig skon ….. : )

reddie
0

Typiskt! Så var det för mig med. Skulle sätta igång ena hästen. Fyller på vattenkaret och hör ett "klonk", bakskon trillar av. Hon är otroligt ömfotad, men nu har de slagit lägdorna hemma så jag kan rida där, mjukt och bra.

lisette
0

allt händer av en anledning… :D

gejsa
0

Vad synd! Vet precis hur det är när man verkligen har längtat så och det blir inget.

SarahPeace
0

Hovlsagren kom inte igår och idag : ( , mamma ringde nyss men mobilen var ej på .. han vill väll inte jobba en sådan varm fredag kväll, fast han lätt som han tänkte komma innan helgen då han ska på dop HELA HELGEN, och ingen hovlagare kan komma ,. och då får väll molly gå med en sko då , kan inte sätta på den heller då det är två suler och en plåt sula, och så satt han "tjära" först och sånt har vi inte, och så är det verkligen dax att verka hovarna på skrållan och molly oxå ! , .. *suck* såg framimot att att rida ….. aja han kommer  väl på måndag ….