Hjäääääälp!!! Bivärkningar - Switch!
Det värker som att mitt russ har fått reaktioner!
Han kliar over hela. Något han ALDRIG har gjort förut!
Var ute hos honom nå, och han hadde kliad av sig masse päls på halsen och på svansen!
Kan detta vära bivärkningar på Switch??
Om det är det, va ska jag gjöra??

det kan de säkert vara! eftersom det började nu direkt efter du satt på det. vad tråkigt. =/

Aaaaaaarg.. Va ska jag gjöra 
tvätta honom… ge honom ett riktigt bad.
om det beror på detta medel alltså… finns ju annars rätt mycket ohyra nu som dom vill klia bort..

#3, ja.. men han har ALDRIG varit sånn förut..
Jag har bara hatt han i typ 3 veckor, men.. jah… skulle jo märkt nåt annars..
Det kanske är solexem eller knottexem.
I så fall måste du använda flugmedel och innan han börjar klia sig nästa sommar eller vid första symptom, så måste du använda exemtäcke.
Men vi får verkligen hoppas att det inte är så illa. Börja med att tvätta honom noga med oparfymerat hästshampoo. Annars kanske han borde stå i stallet när några timmar när det är som mest insekter ute.

#5Kan solexem komma bara sånn utan videre?
Vet.attest sa inget om att han har det, och knott är det omtrent ingen av her…
det låter ju nästan som det borde vara biverkningar då, hur gammal är hästen ? för visserligen borde väl exemet kunna dyka upp så, men man tycker ju att han borde ha visat lite tendenser till det, än att det kommer pang på. tvätta honom, och se om det blir bättre…

#7, han är 12..
Ja, ska ta han med till sjön och bada honom..
då tycker jag att han borde ha visat något tecken på det innan, men jag kan ju egentligen inte något om sånthär, men ta honom till sjön du, och bada honom, kan ju hjälpa..

Jaa, ska det.. Ska bara låta honom äta färdigt först..
Han skulle nog inte gilla at jag tog honom ifrå hans mat!
Kan inte så mkt om solexem själv, men min vän, har en häst som har det.. Och han reagerar ifrån maj.. så da burde det vel ha kommit för om han hadde fått det..
Pappa är så… aarg, vet inte va jag ska säga..
Han bör iaf gjömma sig när han kommer hem från jobbet! 
haha, jaa, låt honom tugga sin mat ifred :)
är du arg på din pappa menar du ? *tsss* det går nog över dethär ska du se. :)

Jaa. För vi köpte Switch igår, i Charlottenberg(finns ikke inorge:S).. Och eftersom jag inte har hatt russen så länge, sa jag til honom at vi skulle pröva på en fläck först.. Men du vet…pappar.. Lyssnar ALDRIG.. Han tok på hela russen!
Fast inte där jag ska ha sadeln och selen.. Tur!
hm, det var ju kanske lite dumt ja. himla skumt, kliar han mycket ?

Jaaa. och istad när jag gav honom maten, så kliade han sig på mig… Något han ALDRIG har gjort förut… Tror jag må hänga strömtråd på väggen, så han inte kliar sig där.. Ute, alltså.. Nu går han ute 24/7.. För stoet vill inte gå ute på betet om natten, om hon inte ser Oval..
Fast Oval står ju bara i en hage, inte på bete..
naaw, är dom lite kära ? :) så gulligt :)

Joo, kanske det.. 
Men fast, OVal är valack :P
äääh, man kan vara kär änåd ;) hihi

Inte är det soleksem. Det är säkert medlet som gör att hästen kliar sig. Tvätta noga hästen och låt det torka. Det mesta har nog gått in i pälsen så det fungerar ändå. Smörj med mjukgörande salva där han kliat sig mest.
en i mitt stall sa att man inte bör ha det på när solen skiner starkt? utan att hästen bör stå inne flera timmar vid påstrykningen av switch. kan det vara det att solen bränns på medlet? jag har aldrig använt det förut förräns i år.

Ja, man ska nog helst sätta på medlet på kvällen. Har också hört det. När jag satte på det såg jag att hästarna tyckte att det sved eller brände eller något. Två av dom höll på och slängde huvudet bakåt som för att bita för att dom trodde att det var broms antagligen. När dom sedan kom ut i hagen så rullade dom sig några ggr. Men jag har inte sett några bulor eller andra biverkningar på mina hästar. Men tror nog att det kan svida och klia rejält om dom inte tål det. Det är ju starkt medel.

när nordsvensken o vbl jag hade förra sommaren fick på sig switch så blev dom tokiga, de ville inte stå still. det brände nog lite i huden kan jag tnäka mig…

Vi sätt på meddelet på kvällen…. typ 9-10…
det borde stå på flaskan tycker man.