Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettfoder
Läst 1139 ggr
jen
0

höskörd

idag fick vi in det sista lasset med hö ( 13 balvagnar totalt)!!   jättefint hö verkar det vara i år!! alla istallet hjälps åt, det är tungt men kul.

hur har det gått för er andra med höet?

lisette
0

har sett när bonden slagit höet, sen har jag hört fläktarna… väntar tills det är torkat innan jag köper det.

Believer
0

själv behöver man inte lyfta ett finger. hehe.

i förra stallet så var vi tvungna att sköta uppkastningen och så själva. det var jobbigt kan jag säga! puh.

gejsa
0

Vi väntar på om bonden kan göra storbalar av det torra höet. Då blir priset 1.50 kg. Om inte köper vi från ett annat ställe för 1.90 och i småbalar. Vi får se om några dagar. Kommer det inget regn så….

Lyrik
0

Letar hö till min pålle. Behöver ca 2½ ton.

Ingen som vet någon bonde när mig som har hemkörning?

Har en bonde, men han tar 2.30kr/kg, då ingår det hemkörning, så helst billigare.Fundersam

gejsa
0

var bor du då?

Lyrik
0

#5 Uppsala

gejsa
0

Sätt ut annons där i din tidning då. Måste finnas billigare bonde.

Lyrik
0

#7 Har en i stallet som har åkt och köpt hö av en bonde som hon känner till sin en ponny som ska stå i sjukhage antagligen hela sommaren.

Han tar 1.60kr/kg och då får man hämta själv. Men kan tänka sig köra hem en balvagn hö till stallet för extra pengar…

Men jag får nog vänta med att köpa hem hö, eftersom jag och Lyrik ska ev flytta till hösten, ska ringa på stallplats i kväll!Hemlis

Luthien89
0

Behöver inte heller lyfta ett finger detta året :) Köper hösilage av grannen, sen kör han och ställer balarna utanför stallet, jääkligt bekvämt må jag säga :) Analys och allt :P

reddie
0

Vi hjälps åt med höskörden. En svettig vecka men sedan är höet gratis. det är värt varenda svettdroppe. Massor med saft , mackor och kakor får vi också mellan lassen. Än så länga har vi bara tagit in från tre lägdor, har fyra stora kvar. Puh!

gejsa
0

Härligt med gratis hö. Hade mer än gärna hjälpt någon bonde så att man fick gratis hö. Herregud jag måste ju köpa för 18-22000 kr per år.

reddie
0

Ja, det kostar!!

nallebjörn
0

#8 ingår hemkörningen är ju priset helt ok tycker jag iaf.

jen
0

vi betalar 1.20 för höet .sen blir vi bjudna på fikapauser och på lördag bjuder stallägaren alla oss på skördefest Glad

Tigrou
0

Klara idag (pust!) Det är varmt att köra traktor.

mazze
0

Gör inte heller något… Ingår i stallhyran…

Lyrik
0

#13 Inte i 1.60kr/kg, men för lite extra pengar. Vet ej hur mkt. Ej analys.

Det är väl ingen idé att skicka analys på så lite, ca 2-3 ton?

"Min" andra bonde tar 2.30kr/kg för höet, då ingår det hemkörning och analys. Rätt så bra hö, liite för bra hö för min gamla tjockis bara. 20 kgbalar, tunga som fan!

Marre79
0

Tog in 4 ton hö i söndags o på lördag tror jag det blir lika mycket till…

gejsa
0

Vad då marre_79 tar din kusin in hö också eller var hjälper du till någonstans? Någon som vet var man kan köpa bra billigt hö ca 20 ton i Eskilstuna???

RussPower
0

Vi har tagit inn det för tre dagar sen..