=´(
Jag fjällar som f*n.
Vad ska jag göra?
Det blir så fult ju!
Finns de ngn salva som hjälper?
Jag vill inte fjälla mer, det svider

De e as fult o va brun med rosa fläckar !! 
/Elin

Usch, stackare. vet inget som hjälper tyvärr. Men vill säga att jag lider med dig. Inte skönt när man bränt sig.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

efter att du har duschat torka/gnugga med en handuk över hela kroppen. Då får du bort all död hud och flagnar mindre!

After sun salva?
Fast skadan är redan skedd så tyvärr kommer alla döda hudceller att falla bort hur du än salvar in dig. Men som det tidigare nämndes så kan du ju pröva att försiktigt gnugga bort dem efter duschen och salva sedan in dig ordentligt.

precis vad jag tänkte skriva sussi…
elin, du får nog vackert fjälla. men tänk på tills nästa gång att peela kroppen innan så du får bort de döda cellerna innan du solar!
jag brukar smörja in mig med olja, särskilt när jag solat (för) mycket - blandar ungefär 2/3 olivolja som blandas med 1/3 solrosolja som jag har i en fd. hårfärgningsflaska - jättesmidigt och huden blir mjuk och skön..
Solrosoljan har jag i bara för att göra oljan lite lättare och mer lättinsmörjd, än enbart 100 % olivolja - ett litet tips bara, om man tycker att olja är fett och kladdigt =)
haha, elin, förlåt att jag skrattar, men jag ser lika dan ut själv, kliar satan, men jag fjällar inte bort min färg, bara död hud.
låt det vara så släpper det. sen kan vi förmodligen sola utan att bli så brända ;)