*Bilder* "Russin"

hon ser rätt liten ut, hur hög är hon?

vilken man!

#4 1,47 är hon =)
Vem är Russin? =)

pippas blivande häst!

foderhäst =)

#18 min foderhäst har blivit kvar mer än dubbelt så länge han skulle:) Får se vad som händer i vår sen, om det blir ännu längre, om han blir min eller om han försvinner…

#19 haha jo vi får se =)

så din foderhäst kan bli kvar läääääääääääääääänge

ja det är möjligt! :D

men hon såg ut att ha en kneprygg för sadlar..eller behöver kanske bara en riktig cutback.

Du skulle ha tagit fotona ute. Det är för mörkt för att se så mycket.

Men hon ska inte ha nån sadel på ett bra tag..hon ska först aretas från marke..=)

jo men sen vill du kanske ha en sadel, på hubertusritten som ausabausa ska tvinga med dig till iaf;)

jo men då är hon mer musklad oxå :P

jo, det förstås. Men hon hade en väldigt markerad manke och lär nog alltid ha en även om det blir bättre med stora fina ryggfiléer:)

otålig i stallgången?

Mmm hon brukar inte vara inne själv..men det ska vi träna sen =)

pålle höll på och veva med benen idag när jag mockade trots att han hade alla kamrater omkring, men du kan nog träna bort sådant bättre än mig:) han slutade när jag sa morot så lite förstår han ändå.
#32. var in o kolla för skojs skull. Impad. du har rätt i bägge fall.

pippa, hon blev betäckt 04, o har inte gjort ngt sen dess. o frågan är hur mkt hon gjort innan det.
mmm rejäl manke, blir inte skoj att hitta sadel till den hästen!

pippa. kolla häst nr 155

det roliga är att jag nyss sett att mamman till russin är halvsyster till min gamla travare julia! o det är dessutom samma uppfödare. lite skoj…

hur gammal är bilden i din länk lisette? för hon ser väldigt unghästig ut där, mkt överbyggd.

hon är nog bara unghäst. det var väl 02. det var till kriterieauktionen de bilderna var tagna,

ja då var hon ju inte alls gammal, enligt travsport är hon ju född andra augusti 2001
http://www.travsport.se/shestinfo
länkade till min pålles stamtavla, han är ee:Quick Pay
Vad söt hon var Pippa_ !!!!
Liten o lagom också… då får du jobba på nu så hon kan komma m till jakten o Merrie också;-D
ngn mer som ska på jakten på Rinkaby fältet i Skåne?

Vilken sötis du har skaffat dig pippa. Jag har dock missat att du va på jakt efter större häst. Hur går det med lilleman ??? Ska du ha kvar honom också ?
Lycka till iaf

#40 Japp jag ska nog kämpa på. =)
#41 Hon är inte hemma hos mej än.. men förhoppningsvis kommer hon =) Saknar ridningen nått så fruktansvärt så ville absolut ha en ridhäst oxå. Lillen åker tyvärr hem efter sommaren, då jag inte har råd med 2 hästar på stall. =( Lite tråkigt faktiskt..

vad sööt :D

Är det häst nr 155 som du är intresserad av petra? Man ser ju redan där att hästen har bukmage och ryggen är inte rak. I jämförelse med dom andra unghästarna alltså.

#44 lisette trodde att bilden var från 2002, då var pållen bara ett år, kanske inte ens det, nu har hon hunnit växa till sig mer jämnt:)

#44 Japp 155 är samma häst som jag har lagt ut bilder på.. =)

alla hästarna på den sidan är ju inte lika gammla heller
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Spelar ingen roll om åldern. Den ser ju ut som jag beskrev. Även om det nu är en unghäst eller inte.

#48 jo men nu har det ju gått 6 år sedan den bilden, så bukmagen kan ju vara borta och ryggen har blivit rakare eftersom hästen är mer jämnt byggd.

Ja jag tyckte hon var fin iaf. Blev glatt överraskad. Nån mage såg jag ej och ryggen är insjunken p.g.a. att hon inte gjort nånting på hur länge som helst..

Men jag har ju sett nya foton från i förrgår eller när det var.

#51 ok men länken där hon var häst nr 155 var från 2002.
Gejsa menar nog att de bilder Pippa_ tagit nu, där var hon enligt henne också insjunken i ryggen!!! rätta mig om jag har fel gejsa!?!

det är väl iofs inte så konstigt eftersom hon varit dräktig..
#54 ja precis! hur vacker var man själv innan man började träna upp sig efter en graviditet? INTE allt för smäcker;-D

Ja, Petra har skickat mig foton på henne när dom var och tittade på henne sist och ute bilder. Dom som var inne var inte särskilt bra tyckte jag. Så mörka. Men för ett föl blir man inte så svankig och eftersom hon var svankig som unghäst så lär det inte bli bättre senare heller. Hon verkar ju född sådan.

fast som unghästar är det lätt att de ser svankiga ut men är bara överbyggda. väldigt få unghästar är vackra.

personligen tycker jag inte hästen ser svankig ut varken som vuxen eller föl… däremot är hon ju överbyggd, som i princip alla ettåringar är, och har en tydlig manke =)

Som vanligt är vi oense. Men jag tänker inte fortsätta denna diskussion för Petras skull.

för det första skrev jag inte till gejsa eftersom lisette bett oss att inte skriva till varandra och för det andra är jag inte ute efter en diskussion, utan jag ville tala om för Petra vad jag tycker om hennes häst. jag antar att jag också har rätt att säga vad jag tycker om hästen eller har gejsa monopol på det?

Ska jag vara ärlig ser jag inte heller nått om svankig, men jag ska hålla er uppdaterade med bilder och info så ni får se med egna ögon =)

#61 svank ser inte jag heller:) bara att hon är lite överbyggd men har jämnat till sig sen bilden lisette länkade till men det är ju inte så konstigt:) sen har hon en markerad manke som peppe skrev.

#62 Men kan det inte vara för att hon inte har gjort nått på såläng då? Det är ju meningen hon ska ha fina stora muskler där sen ju på ryggen och vid manken =)

#63 överbyggd kommer hon alltid att vara, att högsta punkten på bakdelen är högre än manken. det är itne mkt överbyggd hon är bara lite. hon lär ju få ryggfiléer som får ryggen att komma upp lite efter ett tag med mycket jobb från din sida;)

#64 Men är det nått farligt för dom att vara överbyggda?

farligt är det inte, men dom har inte lika lätt att sätta under sig som en som är byggd i uppförsbacke. jättemånga hästar är överbyggda så det är inget ovanligt

#65 nej farligt är det inte, men vad jag hört(jag har inte så stor koll) så kan det vara svårare för dem att komma under sig med bakbenen och jobba. Men egentligen borde det inte vara några problem.
Tyvärr har jag ingen bild på en kompis häst som är riktigt unghästig i kroppen, mkt mer överbyggd än russin. Men hon har klarat sig bra i de 21 åren hon levt än så länge:)

Men nu är inte mina ambitioner att rida MSV dressyr utan endast lätt dressyrträning och lulla runt i skogen =) Då ska hon överleva va?

hon överlever nog även om du haft högre ambitioner:) Men frågan är om du kommit dit du velat då;)

Klart hon överlever. Men det kan ju bli risk för ont i ryggen i längden. Hon är ju inte riden heller. Så ingen vet ju hur mycket hon klarar.

tror inte hennes "överbyggdhet" skulle hindrat dig iaf ;) jag tycker för övrigt inte hon ser överbyggd ut på vuxenbilderna. minimalt i så fall. på #12 är ju vinkeln lite konstig men på #11 ser hon jämn ut…

Kollade bilderna som jag lagt ut och hon var faktiskt överbyggd. Inget jag tänkt på innan.. Å andra sidan ska ingen sitta på henne förrän HON är redo =) Både fysiskt och psykiskt

och som peppe sagt inna så är överbyggdhet inget ovanligt, många hästar är överbyggda och inget som brukar märkas av isf ska det vara ovanligt överbyggd så det märks med minst en dm eller så.

hur var hon annars att hantera, förutom lite tossig i gången?

Hon är ju inte hanterad så värst mkt på ett tag, men jag såg nått i henne som fick mej att gilla henne. =) Hon förstår ju inte riktigt vrf hon inte får gå iväg med människan hängandes i grimskaftet..hihi eller vrf hon inte kunde få stå PÅ mej när hon skulle spana efter polarna *ler* men vi ska träna på det och jag ska berätta för henne MÅNGA gånger vrf man inte får göra då :D

att leda henne var inga som helst problem. hon började fjanta sig i gången först när hon insåg att hon var själv.
petra får nog jobba lite med henne där har jag en känsla av. =)

hon var väl oskodd? annars ajajajaj vad ont! ögonen brukar säga mycket, kanske såg något där?
jag tyckte hon såg mest muskelfattig ut i ryggen…. men med litet muskler i rygg o bra träning så ska väl en del av överbyggdheten försvinna? elelr hur man nu ska beksriva det…
hon såg ju trevlig ut, ett skogsmulledjur ^^ med humör! :E
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

humör lär hon ju ha eftersom hon är sto…

Mmm hoppas inte på alltför mkt humör..jag och ston..hmm

hon kanske är ett sto som tror hon är vallack?;)

ena unghästen i stallet har vallackbeteende ibland, så det är inte omöjligt:)

Mmm hon har redan visat sina fina tecken på pms =)

ojj, fick du känns på det redan första träffen?

pms? Ja då! Hon visar sin trevliga sida redan nu..=)
kom på en sak…var ska hon stå? Var i stallet alltså?

vi ska bygga till lösdrift.. ;)
Hercules flyttar upp til grannen

#33 nääh? haha, va konstigt. har alldrig haft rätt på både far och morfar någon gång :o
#87 ja men vad bra då kanske jag ska skicka mina ritningar till er nu;-P skämt o sidor ska han upp till grannen???? eller? ni skulle ta väck grejerna där maten är o sen göra en box till eller är jag fel på de´?
#88 det var verkligen otroligt gissat!!!

#89 nej han SKA flytta upp till grannen faktiskt. han ska gå med deras ungvalack.
sen ska russin stå i hercules box, ska ta bort väggen där så boxen är normalstor igen. sen får vi ha hösilaget utanför stallet. inte mer med det. men förhoppningsvis kan vi släppa på bete snart.