Gravid och rider fortfarande?
Någon här som rider och e gravid?
Hur går det me ridbyxorna och så? Mina börjar bli ganska tajta nu..
går in i vecka 17 snart..
Men kan fortfarande rida ut problem. Va me på hoppträningen i tisdags o d gick riktigt bra.
Fast om alla i stallet visste skulle jag inte få vara med såklart.. Men man känner ju bäst själv vad man orkar med…
Någon här som sitter i samma sits?
När jag väntade mitt första barn (för 7år sedan) red jag som vanligt till 7månaden tror jag det var, dottern föddes i 8månaden.
Jag tycker att man ska fortsätta rida så länge man själv tycker att det känns bra.

oj d e bra! du kände dig inte för stor o otymplig?
jag red tills jag kände att jag gått upp alldeles för mycket å magen var i vägen. Gick bara upp 23 kg ;) fick sluta rida i 5-6 månaden folk trodde jag var höggravis i månad 6 å sog ut som en tunna när tiden var inne :) sålde ponnyn dels var jag rädd att låna ut han å dom skulle frstöra allt mitt jobb på honom där med såldes han. D-ponny va det, ångrar mig än idag att jag gjorde det valet men men han har det bra å är tävlingsponny i dressyr o hoppning. detta var 11-årsen :P
nu har jag aldrig varit gravid, men min förra medryttare väntade sitt andra barn när hon red min häst. Hon red och red, vi bestämde dagar allt eftersom varje vecka, hon hade inga fasta dagar. Sen ringer hon en tisdag och säger att hon ligger på BB, då hade hon ridit under helgen, två dagar innan.
Oj, grattis säger man ju! Hon lovar att höra av sig när hon är på gång igen. Jag tänker att det lär ju dröja ett tag…
På fredag kväll, fyra dagar efter förlossningen ringer hon igen och undrar om hon kan rida veckan efter. Stålkvinnan måste jag säga !!!

#4# Haha vilken tjej! Jag hade nog slutat direkt när jag hade fått besked om att jag hade varit gravid. Tänk om man ramlar av och slår i magen. burr!

#4 fast det är ju farligt att rida så fort efter en förlossning.
Tyvärr har ju jag åkt på foglossning och har vart helt sjukskriven sen v.11 (nu v.24) och det skulle vara omöjligt att rida nu tyvärr.. :-(
jag rider lite då & då än.. är i början av månad 6 nu 6 red förra veckan.. ska förhoppningsvis upp en sväng imorgon igen :) men nu har jag inte gått upp i vikt precis är lite rund sen innan.. magen börjar bli rätt stor men inte så pass att jag känner mig klumpig än.. barnmorskan har rekomenderat att jag fortsätter så länge jag kan & orkar för motionens skull & för att det är bra träning för musklerna i rygg & mage & runt bäckenet…
men skrittar mest & lite trav blev det sist.. vet inte om jag vågar galoppera 
ja just det ja.. du frågade om ridbyxor med ;) sådana använder inte jag & har aldrig gjort.. rider vanligtvis lite western inspirerad stil i jeans men just nu är det mjuka byxor som gäller :)

Jag fick ingen mage förrän 6:e månaden så fram till dess var det inga problem med ridbyxor.
Jag red in i 9:e månaden, tre veckor innan förlossningen.
Kände mig aldrig speciellt klumpig, trots att jag gick upp 18 kg
Blir magen för stor för ridbyxorna så är nog mamma jeans bra att rida i.
ja man ska någ inte rida när man är nyförlöst man ska ju inte göra något som är tungt allså dom närmaste veckorna. Rida är jätte bra om man kan och det finns snälla hästar man kan lita på därför red jag bara dom snälla hästarna o jag tror att dom kände på sig att det va en bäbis i magen för dom gick då fint dom bara kunde. Albin min d-ponny han var alltid så snäll honom kunde man lita på 110% å lite till det e väll såna hästar man ska rida om man har en bäbis i magen.

Så mycket som jag fick sy med min första så var ridning inte att tänka på förrän efter lång tid.
Själv kunde jag inte sitta på en vanlig stol utan badring förrän efter 13 veckor…

Kliver du upp från marken eller använder du pall?
Jag red så länge jag tyckte det var bekvämt, tror jag kämpade å till v.34 (födde dock i v.37), sen fick det bli vila för hästen och lite longering/tömkörning. Började rida igen efter ca 6 veckor!
Ang. ridbyxor så använde jag sambons herrridbyxor bra länge, vilket innebar att jag helt enkelt förstörde och töjde ut dom. Ändå gick jag "bara" upp 12 kg!
*** Kärleken övervinner allt ***
Jag gick också bara upp 12 kg när jag väntade barn.
Red nog fram till 7månaden, sedan fick jag problem med foglossning.
Jag satte bara en gummisnodd istället för knappen i ridbyxan, så funkade de ända tills jag slutade rida.

jaha. imorgon är d hoppträning (kanske sista gången)…
Igår när ja låg i soffan o kolla på tv o så hosta ja till då drog d som fan nere i magen…
Måste fixa till knappen oxå på ridbyxorna så ja får igen dem. Lite jobbigt när d klämmer så på magen..!
Mjukisbyxor!! =)
Jag använde mjukis byxor när jag var gravid o red. Gick upp ca 9,5kg, red ända fram till förlossningen, kände mig lite otymplig o magen i vägen. Har nog aldrig ramlat av så mkt som när jag var gravid. Men det blev mest dressyr o ute ritter, hoppningen slutade jag med ganska tidigt i graviditeten min syster fick ta över den biten så länge.