Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1769 ggr
SarahPeace
0

AAAAAAAAAAAAJ

*snyft*  , idag när jag gick, in i ladan får att hämta hö … sen när jag stängde dörren till ladan så ja då fick jag en stor sticka i mellan nageln och skinnet djupt ner !!!  fy fasen vad int det gjorde !!!! mamma hämtade pinset och en nål …. hon fick av typ en 4-del av den … AJAJAJAJAJAJJA. ochvi får inte ut den !!!!!!!!! Fast om jag inte skrek så mkt när mamma försöker få ut den så kanske man får ut den hahhah, men det gör så J*vla ONT !mamma säger att om jag väntar nån dag så kanske den "vandrar upp". … *hmm* .  nått förslag hur jag ska få ut den ???? OO,

ha det bäst ! ; )

mazze
0

Usch, det som gör så himla ont!!! Lider med dig….

emsems
0

hm… pincett å nål brukar ju vara bäst..jag brukar bli galen och nåla upp hela skinnet.. har en sticka i tån om jag haft flera år. den har bosatt sig där.går inte få ut, även om den sticker ut! haha skumt!

hjullan
0

kroppen stöter ut den själv, fast då blir det var o grejer. annars är det bara att härda o fiska upp den.

gejsa
0

Oj då, det gör ju jätteont. Stackare.

bubbelbubbel
0

usch, det är läskigt, men som hjullan sa, kroppen petar ju ut den tids nog. förhoppningsvis :)

nallebjörn
0

jag fick så förra året av en jädrans gammal dörr och jag klippte upp hela nageln faktiskt. Det gjorde skitont att ta bort nageln men det gick. Åker man till sjukan gör dom så.

bubbelbubbel
0

frågan är ju vad som gör ondast egentligen, för visst det lär ju göra sjukt ont att klippa upp nageln, men det kanske är ännu värre med en speta där emellan…

nallebjörn
0

#7 det är inte bra med främmande föremål under nageln eller egentligen någonstanns. Det kan lätt bli en varbäd där under och då blir det mindre kul.

bubbelbubbel
0

nä precis, så på så sätt kanske det är bättre att ta smärtan och se till att man får ut den…
nej usch, jag är rädd för spetor, min pappa, snickare som han är, säger bara ääääsch, och pillar ut dom, eller låter kroppen stöta ut dom, fast dom brukar ju inte sitta under nageln…

CBA
0

Jag var till våran närakut med våran minsta igår eftermiddag och överhörde ett samtal mellan en patient och sköterska (dom talade i telefonen med varandra).

Patienten hade tydligen fått in en sticka på ett svår åtkomligt ställe och blev rekomenderad att prova med ett omslag med allsol lösning. Den kan driva ut stickan så den blir lättare att få tag på.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

bubbelbubbel
0

jukonsalva, kanske kan funka med ?

CBA
0

Ahhh gamla hederliga jukonsalvan får vi ju inte glömma….den fungerar mot ALLT :o)

Lägg en klick jukonsalva på stället, på med ett plåster och slurp så dras var och annat äckelpäckel ut !

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

bubbelbubbel
0

haha, jaa, den är användbar till mycket, mormor prackar alltid på mig det. haha. skitbra ! :)

SarahPeace
0

Tack för svaren ! ska prova det nu har sakt !  men aldrig att jag klipper bort nagel, jag har spart skit långt nu haha (då jag har varit beroende av att bita på naglarna förut  så då hade jag så korta så det var hemskt, nu är jag bara så duktig och har sparat hela sommarlovet :D:D:D:D:::DD

bubbelbubbel
0

ta jukonsalva !!! :)

LinneaG
0

bada länge, då blir huden o naglarna mjukare.

Eller linda in fingret? i badage med asolsprit, stavas det så?

nallebjörn
0

spara du din nagel… kommer säkert gult äckligt var där sen som målar över den Oskyldig

SarahPeace
0

# 17 va ? asså jag fattar inte xDMina nglar ser normal ut en så länge ^^,

bubbelbubbel
0

hon menar att spetan kan ge ifrån sig var, och det är äckligt ;)
men det tar ju ett tag.

SarahPeace
0

BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ måste dra ut den fort ^^, om det går förstårts .. .: /

bubbelbubbel
0

jag har sagt det förut, och säger det igen, prova med jukonsalva :)