Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 3115 ggr
jen
0

storlek ridbana

vi ska köpa till en markplätt av kommunen där det är som en sandplan nedanför ett grustag.

Gissa vad jag vill göra där?

Ja, en ridbana, hehe.

jag undrar vilka storlekar ni har på era ridbanor.   själva måttet där det är slätt just nu är 12*25meter.   det kan jag använda just nu om grannen harvar lite åt mig.

AnnaJohansson
0

Ridbanan där jag rider är på ena stället 20x60 m och på andra stället ca 30x60 skulle jag tro på! (Paddock då ;P)

Peppe
0

eh våran har lite skumma mått, 29x37.5

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

fridak
0

vi har en nästintill fyrkantig paddock, tror den är 30x40 ungefär.

Lorita
0

vår är nästan 35*35 min skulle jag vilja sätta till 20 * 20 det är en volt på en dressyrbana och där jobbar man ju mycket.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

jen
0

det som är problemet är längden eftersom grustagen är där. jag stegade till 35 fram dit, men det verkar vara en bergs-snutt som sticker ut där. Så längden kan nog bli som mest 30 meter.

kan 20*30 bli bra? eller blir det för smalt?

jen
0

jag komer använda den för markträning och lite Trail och annat skoj.

Och Mathilda vill träna lite dressyr och hoppning (om underlaget blir bra) vilket jag tror eftersom det är mycket fin sand där redan ;)

Anna
0

Vår är liten.

20x15 eller något kanske? Gissar vilt :P

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Believer
0

Våran padock tror jag är 20x60

Mandysan
0

Där jag står nu finns det två st, en är 20*60 och en är 30*85. Dit vi ska flytta tippar jag på att den är 25*40.

Marija
0

Vi har gräspaddock.
Har ingen aning om hur stor den är, kanske 20x40, gissning.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Anna
0

Just det,

vår gräspaddock är större än gruspaddocken ;) Så om gruspaddocken är ca 20x15 kanske gräspaddocken är 25x20 eller något.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Cavello
0

Jag har ingen aning om hur stora paddockerna är men sand/gräspaddocken på ena stället är kanske 20x40 eller mindre och gräspaddocken på andra ställe är kanske 10x20 eftersom det dels är en rundcorall och en ovalbana runt med.

[slo]
0

#5 Om det går att få upp den till 30*30 tror jag det hade varit skönt, en stor volt att jobba på.

jen
0

#13 ja, det vore faktiskt perfekt ;)   jag ska höra med bonden som ska sladda, vad han tror. om det går menr jag.

det är ju som en sandplan, sen är det en kulle som jag inte vet vad det är. Det kanske är nån vattentank eller nåt därunder.

där marken är, finns ett gammalt vattenverk. därav den fina sanden tror jag som de haft till filtreringen.

så det är nog fint dränerat iallafall hoppas jag :)