Ridit
Hur länge har ni ridit? Eller vad har ni för anknytning till hästar? *nyfiken*
Jag har ridit på ridskola i 5 år, men har slutat. Jag tänkte kanske börja rida westernlektioner till hösten, ngn som rider western? Men jag har alltid ridit sen jag föddes, om det nu räknas. Jag har en liten c-ponny valack här hemma i stallet oxå. Har ni ngn häst?

Jag började i ridskolan när jag var 6år, men red för första gång når jag va 2år.. .. Men slutade når jag begynte med trav, 10år.. nu har jag bara ridit då och då för en svensk instruktør.. Funderar på att börja igjen nu tilll hösten.
Nu rider jag bare hemma, med mitt russ.. + någon stevner
i sprang, dressyr, distans & western. ;)
Ska börja med akademisk också..
Är medlem i FDAT, Foreningen för den allsidida travhästen. Där rir vi med travhästar och brukar dom til nåt annat enn bara trav. Jättekul!
Western är jättekul !
Harfast inte ridit det så mkt, bara lite konkurrans..
Western Pleasure, Walk&Trot.. På lördag ska jag kolla på Trail.. Det blir skoj..
Har en russ och et kallblodssto..
Jag tränar bare russen, då stoet är betäckt.. 

Jag har ridit i ca. 2,5 år.
Började höstan/vintern 03, red då hos Linda på olika hästar och fick lära mig en hel del. På sommaren fick jag en fjording genom Gejsa men som sedan blev tillbaka tagen. Sent på den sommaren fick jag ett vbl sto som heter (Bye Bye) Sandy. Nu har jag har Sandy i snart 3 år och har förnärvarande en ponny på foder.
jag har ridit sen jag var liten, då red jag mest på ridskola, men hittade även en liten shettis som jag pysslade med i flera år.
hjälpte senare en vän med hennes två pollar då det behövdes, men har nu hållt uppe i ett par år, och rider mest när tillfälle bjuds.
funderar dock på att skaffa mig en häst, när jag vet hur det ligger till med jobb och grejjer..

red på ridskola när jag va liten, vet inte i hur många år.. 2-4 kanske ..
sen red jag även hos en kompis på hennes häst, sen började jag ta lektioner med den i ngr år, sen såldes hästen, och jag red bara ngn gång ibland..
men i höstas började jag rida igen :) och jag ångrar mig inte 1 sekund, dt enda jag ångarar var att jag inte började tidigare igen -_- ^^

Jag har ridit i ca 15 år varav fem av dem var på ridskola.
Sku desperat behöva rida för tränare, 10 års ridning utan någon som anmärker eller säger till felen man gör lägger sina spår.
Har två egna ögonstenar, en finnhäst och en isis.

Har ridit och hållit på med hästar i 15 år. Men det är inte förrens jag skaffade Bus som man verkligen har lärt sig oerhört mycket. Har ju haft en del problem med henne. Nu så rider vi både engelskt o western.

jag är uppvuxen med travare, pappa har haft travare sen jag var liten. red på ridskola när jag var ca 4 år gammal och slutade ungefär när jag var 9-10 år gammal (som sussi är jag oxå desperat av träning). har sedan dess ridit en massa privat hästar, även under tiden som jag red på ridskolan. min första sköthäst var en shettis som hette brago. jag slutade rida när jag var 15 och tog upp det år 02/03 då jag red på en westernridskola i usa.
sedan var jag fast igen. sommaren 05- vintern 06 hade jag ett vbl på foder. sedan köpte jag calippo, brago och sedan oskar.

Jag har ridit i lite mer än 20 år med kortare uppehåll vid några tillfällen.
Jag hade ett underbart svensk varmblodskille som vid 19 år fick svår tarmvred och fick avlivas hösten -04. Han hade jag i 10 år och skolade om till western. På honom lärde jag mig jag hittills kan. Han var totalt genom ärlig och visade alltid när man gjorde rätt eller fel.
Mer om honom kan du läsa på min hemsida http://www.freewebs.com/westernblackpearl/
Jag har hållit på med NH och western i snart 13 år och i vinter får jag hem mitt arabföl som finns hos uppfödaren. Han kommer bli min blivande western häst + att det troligen blir lite distans också.
Då han enligt uppfödaren är väldigt fin och de hade behållit honom som eventuell avelshingst om han inte redan var bokad, så kommer jag jobba för att se om han kan bli godkänd för avel i framtiden.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
jag började rid på ridskola när jag var ungefär 6 år. innan det hade jag bara riit på min mormors shettis. jag började rida för att min storasyster gjorde det. sen lades den ridskolan ner, då blev jag medryttare på en annan shettis i något år, sen började jag på en annan ridskola, och gick där ett tag, sen skaffade jag andra medryttarhästar och så småningom en foderhäst som jag hade 1 ½ år, hon fick tyvärr avlivas för att hon bröt benet. en underbar ponny annars! då köpte jag mercedes som jag okcså hade i 1 ½ år men nu har sålt för jag planerar att löpa ny häst och börja med western, istället för hoppning som var min grej förut:) men min stora dröm är egentligen att bli jockey! tycker om travare också så jag funderar på att ta monté licens:) har nu alltså ridit i lite mer än 9 år:)

Heejsan ; ) Jag har hållit på med hästar i 7 år och ridit i 6 år ; )
jag började som medryttare i 10årsåldern hos en kompis,
sen tog jag hand om en islandshäst under flera år åt en annan kompis. sen hyrde jag en fjording i ett par år och var fodervärd till några olika hästar tills jag var ca 16år när jag flyttade hemifrån, började jobba och skaffade barn.
när jag sen var 23 år så kunde jag inte hålla mig längre och började på ridskolan ett tag, sen fick jag ett erbjudande om att få ett arabsto gratis… och vem kunde säga nej till det?? då började jag rida in henne och red mest i skogen under 5år innan jag kom in på western. tyvärr blev hon sjuk och var tvungen att ta bort henne 
men nu har jag köpt (i höstas) en arabvalack som är utbildad western som jag kan lära mig vidare på.
sen har vi min dotter som även hon har ridit sen hon var 2år på egna ponnyer (nu ett vbl) hon är idag 12år.
oj, det blev ju nästan en hel roman om mig.