Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: utrustningtillbehör
Läst 991 ggr
Scandi
0

Tror ni man får lämna tillbaka??

Var igår på rean på h**ks och hittade då ett par fina bruna läderbens skydd fram + bak… Idag red jag med dem för första gången och då gick ett av läderbanden av på vä fram dessutom så hade bakbens skydden tappat färg o sprukit lite.. ska de verkligen göra det efter en gång???? Jag smort dem innan jag använde dem.. Blir på så dåligt hömör när det blir så här!! :( Tror ni man får lämna ngt av det?

LinaN
0

om itne annat så ska du kunna reklamera produkten! inget ska ha så taskig hållbarhet!

bara du har kvittot ska det gå bra!

lycka till.

/LinaN som nåästan aldrig köper lädergrejor på hooks.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Scandi
0

usch :( dem var ju så fina… vet INTE om jag nu får byta dem om jag vill ha likadana.. men tycer inte de ska gå av.. de ska ju liksom tåla lite! Men får se om jag hinner köra inom imon..*stressigt stressigt* Har kvittot kvar iaf..

jn84
0

Du måste reklamera inom två veckor. Affären har rätt att ta tillbaka dem och laga, men jag skulle gissa på att du får ett par nya. Tror inte du har rätt att säga att du vill ha pengarna tillbaka istället, inte förrän de gått sönder mer än kanske två gånger och de inser att det inte funkar att laga.

Scandi
0

Men om de inte har i samma storlek eller samma färg? För när det är rea varor vet man ju aldrig..där var inte så himmla många stora storlekar kvar.. men får väl höra med dem vad de säger.

tezzie
0

Då får du ett tillgodokvitto istället =)

*** Kärleken övervinner allt ***

jn84
0

Handlar det om dyra varor så gäller i första hand att de tar tillbaka och försöker laga. Ställen med stora kvantiteter väljer oftast att byta ut mot en annan vara eftersom det är billigare än att försöka laga. Men jag skulle gissa att du i det här fallet får pengarna tillbaka, eller som tezzie säger, ett tillgodokvitto.

Scandi
0

ja de vore ju bra..:) men kan man reklamera bakbens skydden för det med färgen o att de sruckit lite i lädret?

gejsa
0

Hööks har tagit tillbaka 2 år gamla ridstövlar. Dom hade blivit spruckna har jag för mig, ja något var det iaf. Hon fick åka och köpa nya stövlar. Då tog hon inte samma sort eftersom dom inte var bra men samma pris som hon gav fick hon tillgodo iaf. Det är kanon tycker jag. Så du får säkert ett tillgodokvitto eller byta till andra. Det kan ju ha varit ett fabrikationsfel på just dom som du köpte.

jn84
0

#7 Ja, det tycker jag! De ska ju inte spricka i lädret eller ändra färg efter en gångs användning! Även om de var på rea, såvida det inte sas när du köpte dem för reapris?

Scandi
0

nä de sas inget om det o det stod inget heller.. men d är kanske ngt man får räkna med när man köper saker därifrån kanske…:/

jn84
0

#10 nä, är det ett rimligt pris trots rea så ska grejerna hålla. Konsumentköplagen säger 3 år! Men det är svårt att trycka på…