Mängd?
Där har mnu kommit in ett väldigt väldigt torrt hödilage, ser ut som riktigt hö! Dess värre så tolde jag inte det, kunde inte ta i det utan att jag nös o fick utslag.. men nu ska jag äntligen hämta mitt hö på lördag!! Har varit massa krångel fram och till baka…:S Men hur mkt kan jag tänkas ge??? Han har klarat sig på 13 kg hösilage hela hösten/vintern och varit i gott hull. Jag ska skicka in analys har jag tänkt. Har även köpt green powers lucerne hack idag då jag inte alls vet hurdant detta höet är.. Men hur mkt skulle jag kunna ge nu till en början? Hade tänkt testa med 10kg hö o testa om han äter upp det och 0.5kg hack.

putt

igår hittade stallägaren en död råtta i en av hösilage/hö rundbalarna :S usch!! så idag var jag o hämtade eget hö.. Börjar med 9 eller 10 kg också 0.6kg lusern hack..

låter d bra/dåligt? :S

Om höet hösilaget är torrare än vad du gett så kan du självklart minska lite grand. Men från 13 till 10 kg låter mycket. Iaf om du säger att det var mycket torrt innan också.

Hösilaget det jag visade dig med analys var ju väldigt blött o då fick han 13, fick in den torra hösialge i veckan bara o det fick han 10 av men då lämnade han. Men ska prova att ge 10 av detta höet med iaf o se hur mkt han äter..

Ok, jag minns inte värdena i det blöta tyvärr. Men pröva så får du se om han äter upp.

Ts var 41%tror jag. Men bör han får mer eller mindre hack? Eller d är lagom d han får? Han är ju inte smal eller ngt sånt får d mest för så jag ska va säker att han får protein.

Jaha, var det så blött. Ja, då lär säkert 10 nästan torrt räcka gott och väl och bli över. :) 13 av det blöta blev ca 5,3 torrt ju.

Detta är riktigt hö jag har ju så d är riktigt torrt :) hur räknar du då? Så om man tänker så här så skulle han egentligen klara sig på 5,3 torrt? oj va lite :P Njä 8-9-10 får han ha! helst 9-10 :P

Ja pröva att ge det. Du har ju en stor häst.