tävling =S
Nästa söndag är de en lokal tävling i hoppning i boden, och min ridlärare tyckte att jag skulle vara med.
Grejjen är den att jag inte vet om jag klarat mitt gröna kort ännu, OCH Monsun är halvgalen, de blir våran andra tävling utanför min ridklubb isf. första tävlingen var helgalen, han sprang som ett tok och jag åkte med.
Jag vet inte om jag vill fara ännu, jag hatar tävlingar (tror ja) efteråt känns de ju skönt men jag blir så jäkla nervös! och att monsun är som han är gör ju inte saken bättre!
Usch, jag är redan nervös och de är inte ens säkert att jag ska fara!

Jag tror ni klarar av det :) Tänk inte på att vinna, utan att rida en bra runda, utan några fel, och känner du att hästen är på din sida så är det ju bara att rida fortare och kortare vägar.. Monsun kan väl ändra sig fram till dess? Du behöver inte ta ut saker i förskott :P

jag lever fortfarande på klubbtävlingen vi vann över min hopplärare :P de var kul!
hoppa kan han och ärligare häst får man leta efter! ryttaren däremot, jag brukar glömma allt som heter rida när jag kommer in på banan, men jag måste försöka tänka på det.
om hästen blir lite tokig av att tävla så se det som så att hästen ska lära sig att ta det lite coolare att det e mera som en träning på det inte på hur allt annat går utan att ha nska lyssna på dina hjälper resten blir ju bra plus för :)

#3 Ja, de var ju ett bra tips =)