Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 407 ggr
elin
0

halvdöd för tillfället.

så är det, känner mey mer död än levande.
har solfeber, svettas o fryser om vart annat, samtidigt e jag så förbannat trött.
Började sola 11.30 o låg på stranden till ca 20.00.
Tala inte om för mey hur dum jag va, för det vet jag..
Med en kropp som svider o bränner..
Jag har lärt mey en läxa.
Jag e helt groggy i huvvet nu..
Gör inte min tabbe gott folk!
Det är en mardröm.

/Elin

__iE
0

haha, har redan gjort din tabbe..
fast solade inte så länge..
men jag tål inte solen så bra heller, så jag va också klantig, ingen solskydds kräm heller.. ^^

vet hur dt känns iaf, om dt är ngn tröst (;

elin
0

bra jennie, vi kan ta varann i hand på den!
Nej precis ingen solskyddsfactor här heller.Fundersam
smart?

/Elin

__iE
0

haha, precis ;)

nae, inte så jätte smart ^^

CarCar
0

Jag hoppas inte att du lyckades lika bra som jag gjorde en gång.. Brände upp hela ansiktet, fick brännblåsor över hela.. Sakta men säkert blev skinnet helt svart tills en dag då allt bara försvann när jag duschade, och jag hade ny fin hy under. Jag kan tänka mig att jag såg ut som någon i Lordi ungefär när jag var helt svart i ansiktet Oskyldig

bubbelbubbel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

usch elin, jag lider med dig, jag är med mer död än levande.
låg på min luftmadrass i solen (jag tål INTE sol) i lördags på roskilde. låg där mellan ja kanske elva till 4-5.
kände inget. förrens runt 8, då jävlar så ont det gjorde, och gör !
jag har inte ens kunnat ta en riktig dusch sen jag kom hem igår, dvs, jag sitter i stort sett fortfarande med massa festivalsvett på mig. usch usch usch, lyckades duscha av mig lite halvt igår.
och det svider som sjutton, bad johan, min pojkvän att smörja in mina axlar eftersom jag inte kommer åt själv, stog och hoppade jämfota för det gjorde så ont. aaj, det är bra synd om oss ! ;)

som ni ser på bilden, skabbig och bränd. men lite glad ändå. haha

bubbelbubbel
0

usch vilken ful bild förresten, haha. osminkad, oduschad, jeeih, i love it. hah.

gejsa
0

Det var mycket dumt gjort Elin. Drack du mycket vatten då? Det är ju också väldigt viktigt att göra när det är så här varmt. Minst 3-5 liter per dag.

elin
0

Jag har solfeber/solsting.
Igår frös jag idag svettas jag som en gris.
Höll på att svimma förut när jag gick för fort i lägenheten, blev helt flimmrigt för ögonen.
Så usch o fy o blä.
Aldrig mer sola såhär mkt.

Bubbelbubbel: Ja, det är synd om oss :( fy sjutton.

/Den sönderbrände
Huvudet sprängvärker.
Ja, drack gjorde jag skapligt iaf.

/Elin

CejCej
0

bubbelbubbel, jag har också drabbats av den hemska roskildebrännan:D

CBA
0

Ett tips som iaf har fungerat på mig när jag vid ett tillfälle totalt brände sönder mina axlar till den grad att det blev variga köttsår, är att lägga på vanlig naturell yoghurt på de solbrända ställena.

Det luktar lite surt men det svalkar skönt och hjälper läkningen lite på vägen.

Aloe Vera är oxå bra på solsveda.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

lisette
0

är huvudet dumt får kroppen lida.. ;)

CBA
0

#11 *skratt* det kan man ju oxå säga ;o)

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

lisette
0

när man bränner sig så är det annars bra att lägga på ketchup. det gjorde vi på burger king och det svalkar direkt… :D

PimTheGreat
0

Jag har varit med sambo och barn ute i båten sen midsommar tillsammans med andra båtkompisar till oss. Igår låg vi och solade, drack MYCKET vatten och doppade oss var 5 minut. Men icke det hjälpte. Det var VARMT! På kvällen började jag må illa, huvudvärk och frös. Hade glömt kepsen……huvudskydd gott folk i denna värmen!!!!! Det hjälper.

elin
0

Vi har råkat ut för samma sak. usch..
Krya på dey!

/Elin

bubbelbubbel
0

cejcej, drabbades du av roskildeförkylningen med ? fy fan säger jag bara, åkte hem från jobbet nu, ganska ok i skallen, lite groggy, men ack så näsan är ju som en vattenkran, och ont gör det, och inte nog med det så fjällar jag på näsan med, så den ser ut som ett stoppljus av olika anledningar. buuuhuuu.
och min chef säger bara "jag vet vad du har pysslat med i helgen, jag vet preciiiiiis hur det går till på festival.." eh….

lisette
0

det beror kanske inte bara på solen.. ;)

hjullan
0

jag fick hjärnskakning idag så jo tack, för att vara groggy. bläk

gejsa
0

Vad då ramlade du av hästen hjullan? Har du varit till doktorn?

hjullan
0

nee orkade inte, jag har fått hjärnskakning så många ggr o dom kan inte göra nåt åt saken ändå, orka sitta på akuten hela natten.

nee ottino smällde till mig med sitt huve i hagen, när han blev rädd (mitt eget fel)

bubbelbubbel
0

lisette, mohahahaha ;)

gejsa
0

Ok! Börjar nu förstå dina konstiga elattacker och sånt. he he

hjullan
0

jooo jag sa det precis idag, inte undra på att jag är cp. när hjärnan flyger fram o tillbaka stup i kvarten.

gejsa
0

he he tror ja det. Flört

hjullan
0

du tror nog helt rätt gejsa!!

elin
0

hjullan, du e fan hel frään :P

/Elin

hjullan
0

styr upp några hjärnskakningar du med elin, så får du se vad världen blir rolig. livet är en fest när allt snurrar.

gejsa
0

Ha, ha har haft hjärnskakning när jag var ca 2-3 år. Men inte fan blev livet roligare för det. Fundersam tror jag inte iaf. Fast för att veta det kanske man måste leva om det.

hjullan
0

eh, en hjärnskakning klarar vem som helst av, nu talar vi två små o en tredje smäll som däcka mig. alla på raken! :D då jävlar, blev jag aldrig normal igen. (har jag nånsin varit, det kommer jag inte ihåg?)

gejsa
0

Ja jag säger då det. Du ska alltid var värst har jag upptäckt. he he

hjullan
0

mm men bara på såna där grejer.. det är det enda jag sysslar med verkar det som.

lisette
0

ni har ju läst om min svägeskas hjärnskakning änr hon flög av calippo… förlorade minnet. inte så himla fränt tycker jag…

men man ska vara rädd om sig själv hjullan lilla…

bubbelbubbel
0

buhu, nu har jag feber med, vet dock inte om det är feber för min brända kropp, eller om det är feber för förkylningen, men det är feber, och jag är sjukanmäld. haha.

hjullan
0

jag har också tappat minnet. då jag fick den värsta hjärnskakningen, kastade spyhinkarna på läkaren när hon försökte lyssna på hjärtat. trodde hon skulle ta på mina tuttar väl, vet faktist inte. minns inget av det, har bara hört.

fråga BELIEVER hur det det kändes att få en smäll av jullan idag. hahahahahahahahahahhahaha

det är inte bara jag som är klant. jag dör av skratt, börjar bli helt sjukt det här.

CejCej
0

#16 nä jag klarade mig från det i år=) Lite hes bara!=P

bubbelbubbel
0

fusk cejcej, FUSK!! ;P varför skulle jag drabbas ? jag liknade mitt snor med en touch av kryptonit innan, nej usch så äcklig jag är. haha.
hade du kul då ? vilka band såg du ? och Var bodde du ?
vi lyckades placera oss olämpligt nog på east vid K och så långt bort det gick. uschanimej, 5 min enkel väg för att komma till bajjan, haha.

CejCej
0

Jo jag hade riktigt nice, såg typ 14 band, rätt stolt,Guns n roses,bob dylan,morrisey, franz ferdinand, arctic monkeys, The streets, looptroop bl.a. du då?
Bodde på väst H, va asbra och hyfsat nära och trots att vi bodde nära stänglset så slapp vi pisslukten (kan bero på att varje gång nån skulle pissa vid oss så skrek vi "PISSA INTE HÄR")`
Men då bodde du iallafall ganska nära sjön, göttans;)

Sussi
0

Trådkaparen: been there done that. På sommaren går jag nästan altid med en vit duk på huvudet, hjälper lite iaf mot solen.

Angående hjärnskakningar, jag har sytt mitt huvud 4 eller 5 gånger, kommer int ihåg om jag behövde sys när jag ramlade ur bilenRäcka ut tungan

bubbelbubbel
0

scheisse, det var inte dåligt inte, jag lyckades se guns, bob dylan, tool, lite av the streets, death cab for cutie, scissor sisters, morrisey orkade jag inte gå på, har redan sett han, haha, vi bodde ganska nära staketet, en kväll satt vi ute i gången, och en norrman skulle pissa, tji fick jag för att jag skojjade med han och sa "mäh, ska du pissa jämte mig!" fick då frågan om att hålla i hans snorre så han kunde klia sig i håret istället, nej blev svaret och då var jag helt plötsligt PRIPPE, haha..