Ottino - lejonkungen
Som gejsa förutspådde så gick det inte så bra att släppa in en ny häst i våran tighta flock. Mest för ottino, som är mån om sin flock o ska skydda den med sitt liv :D Nu släppte vi in en ny häst , det va inte bråk alls , men han får hålla sig på avstånd, vilket han glatt gör, han ser inte så sugen ut på att komma o hälsa ens. Men vi vill ju att det ska funka så nu har vi släppt ihop den nya med malins två hästar , o ottino går med jullan i en egen hage några dagar. så att den nya kan få några kompisar i flocken till att börja med. vad säger ni om det, o har ni några andra ideer?

aah det jag misstänker också.. det är cpbarnet som fotat :D vi får väl se hur det går.. våran flock va ju inte direkt en flock då än.
Jag tycker den där stoora bruna lurviga hästen e så söt =)
Vem av er äger den?
/Elin
Hehe. det är ottino. det är syrran min som äger (jag som betalade rik som jag är, he he. skryt skryt ) köpte honom till syrran för att ha nån o rida med :D han är nordsvensk/halvblod. du kan kolla ottino här på ridsport.

men du får ju rida me meeeeeeeeeeeeeej med. hihihi
aaah. men va gör vi om de inte funkar? ja tänker då inte splittra på våra 4!!

åååh lilla gubben blundar =P

Det är alltid svårt att ta in nya i en taigt flock. Men oftast om man har is i magen och dom inte är för elaka så kan det gå vägen. Om dom har mat att äta och inte behöver bråka om den hela tiden också förstås. Betet ser inte särskilt bra ut på fotona. Finns det verkligen bete åt hästarna?
gejsa det där är gamla bilder från gärdtre, så nej, det fanns inget bete. :D nu bråkar dom inte, o har mat o äta så det är inga problem på det sättet.

aaaah den där bilden me våra o shadow e från april hahahah inte konstigt att det inte e nått bete på bilden =P
hihi. aah, fan va mörk ottino va då. konstigt. :D

Ok trodde att det inte fanns något där heller. Har ni träffat en häst som heter Hunte där än?
finns masser av hästar kan inte namnen på hälften. hur ser den ut?

hehe jag kan inte ens hälften av hästarna. igår fick jag dock reda på att lilla minishettisen heter daisy =P
det visste jag redan :P men jag kan inte namnet på mer än malin för att hon heter som du , o eva. o nån heter anna fast jag har ingen aning om vem :D

anna e evas dotter. hon trevliga, som har den lilla dottern. =P

Hi,hi så ni snackar. Hunte är en stor travare. Skitsnäll är han. Stod hos mig ett år ung. Camilla och Terro heter ägarna. Hon ska ha barn vilken dag som helst om hon inte redan har fått barn. Dom har visst en travare till där. Men vad den heter vet jag inte. Den skaffade dom efter att ha flyttat härifrån. Om ni träffar dom så hälsa från mig. 
Linda ska en tjej heta som har ett halvblod också. Hon tävlar lite i hoppning. Hon var medryttare till en häst som stod här förut. Men hon köpte en egen i höstas.
aah den skitstora travaren!! den vet jag :D

Jag har ingen aning om nån stor travare?

inte jag heller emmi, så då e vi två =P
men hon linda, e hon blond o ganska liten? *funderar*
jooo jag såg den förra veckan. när en tjej skulle rida den.. tyckte det verka konstigt me en så jättestor travare.
uuh. emmi rapa i min näsa :|

Så stor är han väl inte ca 165 cm hög. Men snäll. Har ett fel på ögat bl a. Hon har nog medryttare nu till honom.
Linda vet jag inte hurdan hårfärg hon har nu. Men ja, inte så stor lite kraftig.

Inte så ovanligt med stora travare.
Då kanske det inte är samma häst vi tänker på, finns en jättestor.

Nej, tror nog att ni tänker på någon annan. Men den är snäll travaren iaf. Inte sett den tydligen eller ägarna?
vi har sett massor, men kommer inte ihåg en enda.
nu har vi nya problem i hagen, då dom flyttat ut sin häst från våra. den går i hagen bredvid med enkelstängsel (två trådar) men nu hade den gått igenom o han och ottino står o slår mot varandra (därav min hjärnskakning och malins spark på låret igår)
de hade tagit in sin häst, men låtit tråden ligga. så vad kan man göra? bygga ett extra stängsel, flytta hästen . hjääälp! tips tips !

Va fan! Varför tog dom ut hästen då? Gick det inte att ha dom i samma hage? Kan dom alltså inte ens gå bredvid varandra? Finns det inga andra hagar som ni kan byta häst med då? Annars får man göra ett staket bredvid staketet med ca 1 meters mellanrum. Jobbigt men bra ifall om dom inte tål att gå bredvid varandra.
Men ni har ju ridhus iaf.
hi hi
jovisst, det gick ju hur bra som helst, vi släppte in den med kiara o lucky ett tag så att den skulle bli vän med dom. det gick jättebra, sen fick dom för sig att den skulle gå själv. o ställde den i en egen hage, sen ångrade dom sig igen .. men så kan man inte hålla på, då får hästarna börja om från början hela tiden när det blir en omställning ..
o nu är ottino skitlack för att hästen står där o glor.

ok! Vilken knäppis som gjorde så då. Som du säger man kan inte hålla på att ta bort och in hästarna hela tiden. Dom har ju en trygghet i varandra.
mmm .precis. speciellt när dom inte gjort upp rangordningen ens.