Hur långt rider ni?
Hur långt brukar ni rida när ni rider ut? Alltså inte hur länge utan hur långt? Själv har jag lite dålig koll, är så olika.. =)

jag har jättedålig koll, men typ en gång i veckan rider vi en runda som är 1,6 mil i högt tempo. Annars är det kanske 7-8 km vanligtvis
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Det är väldigt olika för oss…

hmm. väldigt olika =)

Vi har oändligt långa ridvägar. Vi varierar lite mellan 1 mil i högre tempo upp till 2,5 mil i lugnare tempo :)
*** Kärleken övervinner allt ***
Några ridvägar är runt 1-2 mil men oftast blir det dom vägarna som ligger på kanske 8km, såhär års iallafall, när det blir mörkt snabbt. På somrarna har jag inget emot att rida ut flera mil, gärna bort till sjön för att bada ;)
Idag red jag bara en kort sväng så då blev det kanske 5km, så det är väldigt olika…
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Väldigt olika, har ingen riktig koll. Fast kanske 1-2 mil. Beroende på vilken slinga.

Oj… Vet faktiskt inte men jag rider nog ganska ofta över en mil. En vanlig "kortrunda" är väl ca 6-7 km. :)

Det längsta jag har ridit i sträck var 7 timmar i min sköna westernsadeln på min häst med långa ljuvliga steg.
Vanligtvis blir det ca 1-3 timmars ridturer, älskar långa länkar. Hur hårt går en häst i skritt? Vet jag det kan jag uppskatta kilometrarna ;)

just nu har jag ju prisic ridit in dem, så när jag rider själv är jag bara ute i ca 20min.. om nån går med så blir det vel uppåt en timme tror jag..
Men när jag red ponnyn kunde jag gjärna vara ute i nåra timmar.. =)
Det beror på vilken häst jag rider. Men på sommaren brukar det dock bli lite längre då var har milslånga skogsvägar i ett stort nätverk här i ena stallet. Så oftast runt några mil på sommaren.

Allt från ett par hundra meter till en mil

Jag TRODDE att jag var ute några km, men det visade sej att jag brukar köra över 1 mil tydligen =)

oftast är man ute längre än vad man tror. Det tar inte så lång tid att rida/köra en km. Vi har en enkilometersbana i närheten och det går fort att rida runt den även i skritt. så är man ute i en timma skulle jag tro att man är ute minst en mil…

#13 Sen beror det på hur stor häst man har oxå ;) hihi själv har man minihäst ju :P

har verkligen inte en aning jag rider så långt tills jag tycker att det är nog :P

#14 jo, men i varierande tempo så kan det nog ändå bli en mil på en timma:) hur lång tid tar dina rundor?
Jag brukar lulla runt i skogen i en timme, vet inte hur långt det blir.. :P Letar nya vägar varje gång, en del bra, en del mindre bra.. ;)

Vår ridning brukar också vara ca en timma. Det är lagom tycker jag. Men hur långt det är har jag inte en aning om heller.