Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 2208 ggr
fridak
0

sadel-horsesaver

någon som har en sadel av märket horse saver? Vad tycks om dem?

På bild ser den ut att kunna passa pålle, men jag har hört att bossorna ska vara väldans smala och det vill jag inte ha….

tessa
0

Jag har enbart hört dåliga saker om denna sadel - tyvärr! Sök på buke och du kommer att finna många trådar och inlägg där det diskuteras om att en sådan sadel tom. har förstört hästars ryggar…

Har ingen personlig erfarenhet av dessa sadlar, men skulle inte välja att använda en sadel av detta märke.

De är billiga, men välj då hellre att lägga pengarna på att köpa en beg. märkessadel av god kvalitet och skick som kan kosta ungefär samma belopp eller spara ett tag tills du har råd. Det är mitt tips!

fridak
0

jag har sökt på buke men där finns det både de som gillar och de som inte gillar den. Flera klagade på att hästarna hade fått ont av kilbossor men det har ju många sadlar så jag förstod inte riktigt den kritiken från dem.
Jag har mailat både webb-butik och på horse-saver-annonser för att höra hur bred kanal och bossor är. Får se om det kommer något svar…
Jag har provat flera sadlar på pålle innan, både beg. och nya. Risken med beg. är ju att de är sneda i bommen eller andra komstigheter som inte jag ser. Tycker de itne borde vara samma risker med en ny sadel.
hööks kommer snart hit så jag har tänkt prova en ny griffin men tror att den är för böjd på pålle….

Repoort
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag älskar då min horsesaver sadel….

Men den är till salu nu för den är för stor i sätet för mig

Så här ser min ut under…

fridak
0

#3 skulle du kunna vara jättegullig och mäta lite enkelt hur bred kanalen är och hur smala bossorna är på smalaste stället? Skulle vara supersnällt!!!

Repoort
0

Ska försöka att komma ihåg att mäta i morgon

fridak
0

#5 tack! supersnällt!