SLÄPPT IHOP HÄSTARNA BILDER
Heeey : ) Idag släppte vi ihop hästarna för första gången ^^, (Skrållan har ju varit så "liten" så hon var så hopplöst sölig på att äta upp höet (det är ju bra att hon tog lungt) ocvh nu har hon blvit så stor så hon äter upp iaf ^^, , Annaras tar ju molly hennnes mat .. :/ , men vi tog ner hästarna till "rak" hagen (har växt upp lite gräs^^,och så , finns ett gräsställe som ej syns på korten^^, där är det skugga … det är ju så varmt nu … *puh*) , Det gick bra, men det vart ju världens gallopp ifrån början ^^, mamma var jätte orolig , men jag sa bara att dom sköter det själv, och det gjorde dom :) nu är dom som dom har gått i hopp i flera år haha
Här kommer dte iaf lite bilder som jag tog precis när vi släppte dom.

Resten av bilderna vill inte komma :( jag lägger länk istället , hoppas attt det går
C:\Documents and Settings\Patrik\Skrivbord\Molly trav.JPG
C:\Documents and Settings\Patrik\Skrivbord\Skrållan konstig.JPG
C:\Documents and Settings\Patrik\Skrivbord\Molly gapar.JPG
C:\Documents and Settings\Patrik\Skrivbord\Något lungnare.JPG
C:\Documents and Settings\Patrik\Skrivbord\Molly stor.JPG
C:\Documents and Settings\Patrik\Skrivbord\Sudig molly.JPG
C:\Documents and Settings\Patrik\Skrivbord\Jadu.JPG
C:\Documents and Settings\Patrik\Skrivbord\Springer halva.JPG
C:\Documents and Settings\Patrik\Skrivbord\mmolly efter sk.JPG
C:\Documents and Settings\Patrik\Skrivbord\skrållan ja.JPG

om inte länkarna funkar så prova jag att lägga in dom sen …

du har länkat till platser på din dator, det funkar inte..

KOM igen nån och säg om det funka !

okeej yack för att du sa det : ) och ska prova igen

#9 nu funkar dom! den bidlen var ju häftig… :D

ska ni inte släppa dom på ett bete med gräs?

Vi har en äng vid oss , men vi tycker att dom borde kunna gå tsm då , och här där vi släpper dom nu så kan dom springa och ha sig(det kan dom ju göra där oxå , mendet är större där dom är nu), men bara nu när dom har vannt sig att gå tsm och så så ska vi släppa dom där i ängen, men dom går in på kvällarna, då molly VILL gå in ^^,(hon har aldrig gått ute en natt ens så, inte hoss oss och itne hoss föra ägaren)) haha hno blir Tokig annars. och molly har aldrig varit vann att äta MKT gräs som hon får ibland nu. och innan vi tog ner dom hitt i "rak hagen" så var dom i en skogs hage (har varit träd) och där har vuxit gräs och en massa saker (vi hade delt hage då) så då hade dom gräs iaf men nu är det slut så vi tog ner dom hitt då och det finns en bitt med mkt gräs och rönnbärs kvistar och sånt ^^, haha (syns ej på bilderna, man måste gå en bit då ) , och så leder jag dom varje dag där vi inte kan ha hage med det är gräs :) så dom klarar sig : Ddet finns ju hästar dom inte har nått , Nästa sommar så ska vi släppa dom hoss min mammas kompis (vi tänkte åka till gotland lr nått då:D) där har dom bete. : )

Var försiktig för fång bara
/Elin

# 20 ja absolut ! Mamma och jag är nästan "för försiktiga" för Min föra shettia dig av dräktighets fång, men det var inte för att hon åt mkt gräs utan det vart missfall av hennes föl … :*( men vi miste hennes iaf : ( , och vi känner en som hade en shettis som dog av fång .. ! det är verkligen hemskt med fång, gennom att hästar liskom "hör i hop med gräs" … , men det är nästan inge klöver och vi har vänt henne försiktigt (hon är även vann med mkt gräs innan vi köpte henne) och som idag gick dom bara där två timmar,… Molly är häller alldrig vann vit beten ,. det är typ första gången hon har fått gått på en liten äng (i hage då) .. : )