Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettannonstorget
Läst 535 ggr
Enerii
0

Söker foderhäst/ponny!

Hej!

Jag söker en trevlig häst/ponny att ha på foder under en ca 5-6 månaders period, med start i maj/juni (t.o.m okt).

Främst till ridning i skog och mark, gärna lättare dressyr och hoppträning men ej krav. Möjlighet att rida för tränare finns. Intresserad av alla raser,gärna kallblod eller Islandshäst. Mkh bör ligga på ca 145 - 155 cm.

Hästen ska vara trafiksäker, snäll, lättlastad och lätthanterlig.  

Kommer få stå på ett fint bete i litet lugnt stall med 2 hästkompisar. Kan garantera ett gott hem med mkt kärlek och hästkunniga människor.

Har vana av både medryttarhästar och foderhäst.

OBS! Hästen bör ej stå längre än ca 10-15 mil från Gävle! Jag bor i Sandviken, ca 2 mil från Gävle.

gejsa
0

Varför bara till oktober? Inte intresserad av foder med köp sedan?

Ellsa
0

Det är inte många som lånar ut en sådan kort tid om det inte är sommarhäst.

Enerii
0

Svar till er båda:

Jag har endast möjlighet att ha häst fram till okt eftersom de gäller en betesplats, hästarna i de stallet går ute tills första snön kommer sedan stallas de in och tyvärr finns det inte plats för fler installade hästar i det stallet för tillfället. Jag har tyvärr inte möjlighet att köpa häst just nu.

Jag är mycket väl medveten om att det inte är många som lånar ut sin häst under en kort period, men det finns ju dom som gör det. Hade en ponny på foder under denna period förra året så helt omöjligt är det ju inte.

Johanna
0

finns speciella firmor som hyr ut sina hästar…
ring till en sådan o hör :)

Enerii
0

Johanna: Jag har inte hittat någon uthyrningsfirma i min närhet som hyr ut :/ Har frågat runt på det flesta hästverksamheter här omkring men fått nej överallt… Jag kan ju liksom inte åka hur långt som helst bara för å få tag i en häst att hyra :( Vet att det finns nån uthyrning längre ner i landet men det är alldeles för långt bort tyvärr.

Enerii
0

*putt*