Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 374 ggr
lisette
0

massa djur

var ute och red igårkväll på calle.  fick syn på en massa djur. lite skoj faktiskt…

när vi kom travandes på en grusväg så hör jag ett jäkla brak inne i skogen, ser några långa gängliga ben som sprattlar åt alla håll och kanter. där inne sprang minst en älgko (eller fjolårskalv). calippo tittade lite skumt på älgen, men rörde inte en fena.

när vi skrittade på asfalten så såg vi två omgångar av rådjur. de bara stod och tittade på oss. sprang tillslut iväg när vi kom för nära.

tycjer det är helt underbart att man kan se sånt vilt ute i skogen. tänk de stackars hästarna som bara bor inne i staden som inte kommer ut och kan ridas i skogen.

sedan blev calippo faktiskt lite skum på alla kor som gick i hagarna. det var ngr stutar som tyckte vi var skitskumma och som trav/galopperade jämsides med oss…

hade velat se vildsvin, men på betryggande avstånd… :D

en himla skön ridtur, om det inte vore för alla knott. jag troddej ag skulle slippa dom för kl var ändå 8,30 när jag red ut… men man ska kanske rida på morgonen istället…

gejsa
0

Ja, jag skulle aldrig vilja se några vildsvin. burr

Eve
0

Jag mötte vildsvin med Lykka för nån vecka sen.. en mor med ungar.. Jag vände direkt :P

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

gejsa
0

Oh fy fan. Det skulle jag aldrig kunna göra. Då skulle gobban kasta sig bakåt och skena hem. Han är livrädd fortfarande att bara gå på vägen där det var ett vildsvin i höstas i skogen. Vi såg det ju aldrig han kände på lukten bara.

Eve
0

Okej.. Lykka blev nyfiken och ville hälsa (jaa, hon är lite pucko :P).. hon tycker det är jättekul att skrämma och hälsa på undar och katter, hon kanske trodde att det var en muterad hund eller så :P

gejsa
0

Tur för dig kanske. heheFörvånad

Eve
0

Jo, jag antar det… Fast jag är lite van vid att hon slänger sig för grejer hon blir rädd för ^^

lisette
0

så länge man inte kommer mellan vildsvinen så är det ju ok. jag vill bara se dom på håll.. :D

lisette
0

så länge man inte kommer mellan vildsvinen så är det ju ok. jag vill bara se dom på håll.. :D

gejsa
0

Jag såg ett stort vildsvin häromdagen när vi var ute och åkte. Fast det var utanför Norrköping på en äng. Den var verkligen stor. Vill inte gärna möta eller se något på håll med min häst.