Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 709 ggr
Lyrik
0

OT: Portugal

Min syrra (Pia) har tagit hand om en hund (2 år, dalamantiner) från Portugal, en sk gatuhund i oktober. Är nu döpt till Fia, syrrans ena barn kallas för Mia…

I mån ringde hon mig och frågade om jag ville åka med till Portugal för att hämta hem några hundar till Sverige. Resan, boende och maten betalar föreningen i Sverige.

www.hundrondellen.se är deras hemsida.

Så 17 maj åker jag och Pia till Portugal, är där lör-lör. Ska bo hos en familj där. Jobba med hundarna så de blir människovana och koppelvana.

Fixade pass igår. Pappa och min kompis är "barnvakt" åt Lyrik.

lisette
0

oh vad roligt!!! =)

gejsa
0

Men vad skoj! Jag vill också följa med. Hur länge ska ni vara där? För sånt gör man ju inte på kaffekvart precis.

Twinlight
0

Vad roligt :) Var inne på deras hemsida och tyckte det lät som en mycket bra förening :D

#2; Det står att hon ska vara borta lö-sö.

gejsa
0

haha det gjorde det ja, fast inte lör-sön utan lör-lörd antagligen en vecka då.

Lyrik
0

#2 Lör-lör som sagt.

Gå med i föreningen. Syrran är det (antagligen). Har skickat dit koppel. ÖB har nu billiga, fina koppel för 10 spänn st.

Syrrans hund är ju därifrån. en dalamantiner.

Vet ej hur många hundar vi tar med hem.

Twinlight
0

#4; Oj, oj, nu var det jag som läste fel.. Tyckte det lät lite kort med bara en helg.

Lyrik
0

I morgon ska jag hämta ut passet.

Hur gör man med vaccinering? Var evigheter sedan jag var utomlands, förutom Eckerö.

tezzie
0

Jag vill oxå åka….

Behövs inget vaccin till portugal, såvida man inte ska ha något speciellt om man ska till hundhem… Stelkramp kanske kan vara bra om man blir biten av en hund som vill följa med men inte får :)

*** Kärleken övervinner allt ***

Lyrik
0

#8 Bara att bli medlem…