Har ni läst?
fy, vad grymt! Hoppas ingen här har blivit drabbade.http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,850571,00.html
usch.. :´(

Nej, usch vad hemskt! 

Kan inte läsa

#3 Bra att du kan skriva
Tre hästar ihjälkörda
En av de döda hästarna på olycksplatsen.
Foto: PATRICK PERSSON
Förgäves försökte flickorna samla in sina hästar.
Men djuren sprang ut på vägen och blev påkörda.
- Två dog direkt och den tredje fick avlivas av veterinär, säger Hans Nilsson vid Skånepolisen.
Olyckan inträffade ett par mil utanför Malmö vid 23-tiden i går.
Hade smitit
Hästarna hade smitit och ville inte lyda när flickorna försökte locka tillbaka dem till gården.
Istället sprang hästarna ut på väg 11 mellan Staffanstorp och Dalby.
Bilisten hann inte väja utan körde rakt in i djuren.
Flickorna chockades svårt men kunde tas om hand av en förälder.

Jag ska nog också till lägga gud vad hemskt, för några år sedan blev en häst påkört på vägen utan för oss, tre gånger, dom två först bilarna smet, först den tredje bilen larmade polisen, enligt vittnen.

Usch vad hemsk : ( , !!!!!!!!!!!!!
Nej men neeej ..
Fan va hemskt. :(
/Elin

#4 Tack för infon, kanske såg lite dumt ut med att jag inte kunde läsa.
Så tragiskt att behöva uppleva något sådant, tur att man varit förskonad från den typen av rymmningsolyckor.

fyyy vad hemskt!
igår när jag skulle släppa in min häst i hagen så trängde sig en ponny ut och sprang iväg uppåt vägen. hagen ligger bara några få meter från 195:an där det kör himla mycket lastbilar. Fick självklart panik och visste inte riktigt vad jag skulle göra! Men så… som tur är så hittade jag en hink med pellets i och kunde locka tillbaka honom.
fyyy tänk om det hänt så som det stog i artikeln…. vill inte tänka på de.. =/
Neej vad hemskt! stackars töser tänker jag ochså, jag skulle aldrig förlåtit mig själv om det var jag

väg 11 är vältrafikerad… fyfan stackars människor.

usch, stackars ägare 

Ja, tänk flickorna som stod och såg när deras hästar blev påkörda. Och inget kan dom göra åt det. Hästar är ju så himla dumma och bara springer ju. Stackarna!

Huuuva vad hemskt! Lider med ägarna! Det måste ju bland de värst som kan hända!! För några år sen så va de lösa hästar i en by i närheten här o en blev påkörd, eller påkörd är fel, den sprang rakt in i bilen, gjorde en volt över taket o klarade sig med änglavakt med några skrubbsår…

Ne fy fan! 
I min tidning (Skånska Dagbladet) står det annorlunda. Det står att det var några tjejer som campade i hagen och hästarna var oroliga, och när tjejerna försökte lugna dem sprang de iväg i panik och ut på vägen. Det hände vid elva-tiden på kvällen. Flickorna och föraren fick åka till Lunds sjukhus för chock.
På samma väg har jag träffat på en lös häst en gång, men den klarade sig oskadd.

hade dom campat i hagen???
Inte konstigt isf om hästarna fick panik och stack ut ur hagen.