Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterbilderfilmer
Läst 817 ggr
Eve
0

Tävlat idag!

Som rubriken lyder så har jag och Pepson tävlat idag (: Det var Km-kval 1 på ridskolan och klasserna var 60, 70 och 80, som vanligt var jag med i de två sistnämnda. Peppe var taggad och tyckte det var jätteroligt att få visa upp sig (: ,

Vi slutade som trea i båda klasserna (: Yessica filmade båda, så de kommer upp så fort jag har fått dem (:

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

jn84
0

Kan ju också skriva här istället för att skapa egen tråd :)

Jag hoppade 60 och 70. Efter framhoppningen som förmodligen såg rent livsfarlig ut så coolade vi ner oss lite och var lugna och sansade inför uppgiften att hoppa banan. Det gick verkligen suuuuper! Lyckades till och med koncentrera mig på banan också och inte bara vara livrädd ;)

70:n hoppade vi tyvärr nästan direkt efter 60:n så jag hann inte hämta andan. Orkade inte rida utan bara höll mig kvar. Blev motorstopp mitt på banan av nån skum anledning, men förmodligen var vi lite dåliga på att kommunicera och missförstod varandra. Så då blev det rivning på hindret efter eftersom vi inte kom upp i fart igen.

Men i det stora hela är jag supernöjd! =D

Eve
0

Båda rundorna.. Vilka små hinder ^^ Vill hoppa riktiga.. Kändes som att jag gasade på rätt bra, men här ser det ju ut att gå jättesakta!

Peppe
0

Vad härlig han ser ut Eve! och jösses vad många vita hästar det var på framridningen

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Eve
0

Peppe - haha, ja, det var jättemånga skimlar idag :P Jag diggar våran sväng efter första hindret i omhoppningen i 80.. haha, snacka om att vända på en 25öring, haha, det trodde ni inte om mitt kylskåp, va? ;)

Peppe
0

Hur hög är han?

elin
0

Såg jätte bra ut ju! Vilken mysig kille du har :) Syns lång väg att det inte finns ngt ont i honom inte.

/Elin

gejsa
0

Vad kul att det gick bra! :)

Eve
0

peppe - 165 är han (:
Längtar så sjukt mycket efter att få börja tävla riktigt med honom nu..

Peppe
0

hmm… innan har jag alltid sagt att jag inte ska ha nån storhäst när jag fyllt 18, men blir lite sugen när man ser Pepino ;)

Eve
0

Peppe - Hehe, han är en förvuxen ponny kan man säga ;)

Peppe
0

haha, och det är sånt jag tycker om ;)

Mixie
0

Haha, vad är det som händer i filmen runt 01:41 min?? :) Spolar den fram nån sekund eller är det bara min dator?

//Mickan

Peppe
0

#12 så gör den för mej me ;)

jn84
0

Har du mätt honom Eve? Han ser ju mycket större ut ^^

Eve
0

mixie - vet inte vad som händer där, kameran som flippar? ^^

jn84 - japp, mätte honom förra veckan.. blev jätteförvånad när jag såg hur liten han var ^^

Mixie
0

Men hade ni erat stall i bålsta?? Det är väl inte så långt i från kista/akalla? :)

//Mickan

Eve
0

mixie - nää, det är inte så långt (:

Mixie
0

Då ska ja slänga ut en tråd här när det blir dags :) Vi brukar alltid ha en "klubbhoppning" med alla olika höjder, typ som en pay and jump fast lite "seriösare" i stallet. En på våren och en på hösten.. Vi har som mest haft 80 starter på en dag tror jag :) Brukar va rätt kul faktiskt, har ni möjlighet tycker jag ni ska komma =))

//Mickan

Eve
0

mixie - jaa, vore jättekul (: Om min häst kan bestämma sig för att stå upp i transporten.. men jag ska träna honom (:

Mixie
0

#19 du får börja träna :) Vi brukar inte heller ha åldersgränser eller andra "krav" som grönt kort så även hobbyryttare kan komma, eller någon är för gammal för sin häst utan att va för stor så kan man komma och hoppa :)

//Mickan

Eve
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

mixie - okej (:

Bild - jag och Pepson i omhoppning

Mandysan
0

Ni två är så fina tillsammans!

Men måste bara säga att det ser mysko ut med framridning i samma ridhus, så är det aldrig här…

Eve
0

mandysan - det är ett km, kanske därför :P

jn84
0

#23 Och kanske för att det inte finns några andra möjligheter? Det är ju inte säkert att paddocken är isfri…

Jag tycker det funkar bra med framhoppning i samma hus :)

#18 Jag vill också veta! Vi brukar ha en sån tävling hos oss också. :)

Eve
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

rosetten, jag pratar med Lykkas ägare och asgarvar och Pepson med en allmänt konstig blick ^^