Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettavel
Läst 1139 ggr
Serious
0

Bruksprovet

Någon som ska dit någon dag?

Eller någon särskild häst ni tänkt hålla ögonen på i hopp om att den ska gå egenom?

Cilla89a
0

jag och några kompisar ska köra dit en dag och titta :)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

MiaMaria
0

Tänkte åka ner men passar inte ihop med jobbet just nu, tyvärr

AnnaLundin
0

Jag åker dit men jag har inga förväntningar i förväg. Det är många välstammade hingstar anmälda, hälften av dem kommer falla bort i första halvan av provet, lika många till under andra halvan och sen kommer jag ändå undra varför de godkände några av dem, vad de ska tillföra svensk avel. SÅ har det varit alla de 10 tidigare år jag varit och sett bruksprovet så jag tvivlar på att det är annorlunda i år.

Jag vill ha sett alla hingstarna live för att kunna göra en bra bedömning i framtiden om de är intressanta för mina egna ston.

QuickStep
0

otroligt negativt skrivet men d e ju trist att d ska vara så..
kanske bättre o välja utländska hingstar då om svensk avel inte är nått längre…

warum_nicht
0

jag tycker att de tär så tråkigt att det inte är något helt svenskt blod med… =/

Lindbygarden
0

#3 ´hehehe.. Kommer du stanna över eller åker du hem på kvällen?

Lindbygarden
0

#5 hoppas att detta ska bidra till flera svenska hingstar:O)

http://www.asvh.se/document/bp/hingstpris.pdf

Pazuzu
0

# 5 Det finns iaf en hingst som jag skulle klassa som helt svensk, Meges. Han är e Briar 899 - Shogun 758 - Hertigen 505. Men det är helt klart på tok för lite anmälda hingstar som är svenskstammade.

Lindbygarden
0

#8 Har du sett honom? Isf vad tycker du om honom?

Lite av ett dilemma tror jag är att många stoägare väljer importerade hingstar före de svenska. Det är ju dyrt att ta fram hingst och hålla hingst.

Pazuzu
0

# 9 Nej, tyvärr har jag inte det.

warum_nicht
0

8 ja den fins ju såklart, tänkte inte på dom äldre…