Apelgrå,någon?
Är det någon här som har en eller flera hästar i färgen apelgrå?Älskar den färgen mycket och det är min favorit.Men har tyvärr inte sett så många här.

Vad är det för färg? :) samma som apelkastad, eller..? visa gärna bild :D

apelkastad skimmel tror jag

Det är en skimmel med rundar ringar i det grå.

jag vet hur en apelkastad ser ut, undra bara om apelgrå var en annan färg eller ett annat namn ;)

det är inget namn som ska stå i ett häst pass

#6; Nämen Shobre Linda! :D Callahan på hennes bild. <3
Dubbelpost. >.>

Hon längst fram också ser jag nu, kommer inte ihåg vad hon hette, den var inte min.. De andra 2 är mina
Tänker bara på "Staffan var en stalledräng"-visan… Där var en av ghästarna apelgrå..
#6 superfin häst. när en häst har fläckar i pälsen är det en apel mina russ är bruna med apelfärg det vill säga rundaringar i pälsen sägen säger att om en häst har flera såna så trivs den bra, ökar fläckarna så trivs den ännumera skimmel måste vara svårt eftersom dom blir oftast ljusara ju äldre dom blir. en del tror på sägen (jag gör det har sett på flera olika raser då mitt travare ökade mycket å mina russ med framför allt på sommaren ökade dom ) en del tor inte på den.

Det är den vackraste färgen jag sett på en häst.
Det finns ju en kvinnlig hoppryttare som har en sådan hings visst? De är så vackra det ekipaget.

#6 Är för mig, en riktig apelkastad skimmel… Läcker!!!
/Therese.
Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

Bästa fålen apelgrå, vi tackom nu så gärna…(var tvungen) =)
Zilver på ridskolan

Hur gammal är han? Stickelhåriga bleks ju med åren!