Fullblod stressad till döds..!
Vet inte om någon redan har länkat ut detta, men detta läste jag i tidningen förut, det är ju fruktansvärt. Stackars pålla.
Jag kan passa på att varna för några otäcka bilder!
http://www.gt.se/nyheter/1.1050003/stressad-till-dods
Min mamma o pappa sa att vi nog har varit där, misstänker att det är samma ställe som vi fick vår perserkatt ifrån.. Det var verkligen jättefint där och det fanns många galopphästar som vi inte skulle kunna köpa om vi så sålde huset, alltså värda en förmögenhet… Vi såg även hästar som tränades när vi var där och det gick undan. Men stackars denna pålla som stressades till döds av en helikopter. :'(

Usch vad hemskt :(

Herregud vad otäckt! Det var även några hästar någon mil från mig som blev stressade av en helikopter och iaf skadade sig. Minns inte om någon dog. Men helikoptern hade lyft och sänkt sig vid hästarna. Det verkade som om dom lekte bara. Sa dom som såg allt. Hur kan man överhuvudtaget göra det med levande varelser.

Läste den idag. Stackars liten! Fanns en till hemsk bild i tidningen på kotan som var alldeles avbruten 
#3 aa, såg oxå den bilden, det var hemskt. Hoven låg en bit ifrån hela hästen, benet var helt knäckt. Stackars..

Hade hästen alltså sprungit sönder sig? Trodde den fått hjärtatack och sprungit och blåst med mulen så den blödde. Dom gör ju det när dom är rädda.

kan ju säkert ha varit både delar
Ja, gejsa, den har antagligen sprungit ihjäl sig eftersom benet var helt av. Stackars pålla, fullblod som kan vara nervösa av sig över lag oxå, speciellt de som tävlar..
Orkar inte kolla på länken men i tidningen stod det iaf att det var en stor förlust för ägaren eftersom de lagt ner mkt tid och pengar, men det är ju den stackars hästen som har fått lida mest tkr jag. :(

#7# Ja, det är inte klokt. Tänk att vara så rädd. :(
Fy vad tråkigt!
Hoppas de får ersättningen, och att helikopterförarna får lite att tänka på.'
skulle vara regler för att de skulle varna djurägare när det ska besiktas ledningar
Fy att dom prioriterar tävlingar, pengar och tid framför hästens liv.
Dom uttrycker sig inte med "synd, det var en väldigt fin häst med bra temperament etc" utan "Det kändes naturligtvis fruktansvärt när det inträffade. Så mycket tid och pengar som man lägger ned på en sådan här häst.
Det tar ju långt tid, minst tre år av träning, innan det kan bli fråga om tävling."
Helena
#10 Fast vi vet ju inte hur media skriver av det som ägaren sagt.

Håller med #10.. Usch och fy för att något sånt ska hända :/ Stackars polle..
usch, stackars häst :/

Fy va läskigt ! Stackarn :(

Näe :(
/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se

Jag hittar inga bilder :( Bara den stora på hästen huvud… Är jag blind??
*** Kärleken övervinner allt ***
Nä, jag trodde att det fanns fler för det fanns det i tidningen.. :(

Nee, fy vad hemskt :'(

Fy så fruktansvärt. Jag har själv varit med om en helikopter som lyfte precis bredvid oss och det var mindre trevligt :( Men för oss gick det iaf bra, men det gick fort hem!!
*** Kärleken övervinner allt ***
men usch :S
Vars finns den andra bilden?

#21 I tidningen (GT tror jag) lördag 16/2 08
Usch va ddåligt jag mår efter jag har läst den :'(

Uuuusch vad hemskt =/
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi