utan pass
satt och kikade runt på hästannonser (vet inte varför, jag har de hästar jag ska ha) och hittade denna annonsen. kronofogden säljer en häst utan pass. de är alltså olagliga… en myndighet som är olaglig. tyckte det var lite lustigt…

Oh vad tragiskt! Bli såld på auktion och ingen kollar att hästen får det bra. Bara dom får ut så mycket pengar som möjligt ju. Ser ju fin ut men man vet ju inte hur det är med skadan. Man köper den ju i befintligt skick. burr! Pris upp till 9.999 kr står den i.
Hon står ju bara ca 5 mil härifrån i Strängnäs. Tråkigt för hästen hoppas att det går bra med försäljningen att någon seriös köper henne.

#1 , den var född i 1989? ;/

Kronofogdemyndigheten ..
Hva er det?:P (er jo norsk)

Jo, jag såg att den var född 1989. Den är alltså 17 år gammal.

Har ni inga sådana i Norge, kronofogdemyndigheter? Det är en statlig inrättelse som tar hand om indrivning av pengar för dom som inte kan betala tex sin hyra eller hus eller vad som helst. Man kan även ge bud på hus och saker som redan har tagits från människor. Vi tex köpte ett nästan nytt hus som bara var 2 år gammalt jättebilligt på auktion för ca 14-15 år sedan. Nu har vi ju flyttat därifrån eftersom vi bor på en hästgård. Förstår du vad jag menar?
Det svar jag fått angående hästen är att "den har hovbroskförbening i båda frambenen som kan medföra inflammationer. Den kan brukas för lättare ridning men är otränad".
Vad detta innebär vet jag faktiskt inte, men kanske kan någon annan mer om sådant här?
mvh Therese

#6# Det kan ju gå och rida hästen om det inte är grav hovbroskförbening. Är den lätt så kan den leva länge med rätt ridning. Annars blir hon lätt halt och får inflammationer. Inte lätt att veta eftersom den är otränad också.
#7: Nej visst är det svårt att veta. "Hästen har inte tränats under de senaste tre åren, varför han har dålig kondition". - men jag tycker synd om hästen säljs till vem som helst enbart för att få ut pengar, och inte till ett hem som passar hästen. Dessutom kan det ju inte handla om någon större summa antar jag.. trist.

hästar är inte bara pengar! Gud va arg jag blir.. 

Tenk om den kommer til et sted hvor den blir mishandlet?

det hade kanske varit bättre man tagit bort den… men, de ska ju ha in pengarna ngnstans ifrån…
Då jag har flera ponnyer till salu så har jag pratat med flera som INTE har ansökt ens en gång till sina andra hsäar… deras kommentar brukar vara att det ändå tar så lång tid att få… Själv har jag redan nu skickat in ansökningarna för årets två föl…
#11 det är inte riktigt samma "uthängning" som gjorts på shetlandsponny….

Detta är ju inte en privatannons. Kanske därför. 
jag ber så hemskt mycket om ursäkt om jag gjort något fel och "hängt ut någon" men detta är svaret man får från kronofogdmyndigheten om man frågar och det jag är ju neutral till själva hästen..
men givetvis kan jag ta bort mina inlägg om det är så..?!
Mvh newbietessan

#14# du har inte gjort något fel.
det har ingen gjort eftersom det inte är någon privatannons ju.

eftersom jag la ut annonsen så är det ju jag som ska be om ursäkt. men jag täntke som gejsa. det är ingen privatannons…

Finns ingen anlednig att be om ursäkt från någon. Sluta nu, vi har inte gjort något fel.