Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 580 ggr
VeNyRa
0

köpa eller inte?! - säkerhetsväst

Nu vill jag höra vad ni tkr är vettigast, Jag ska försöka ta mej ut och tävla lite i år och som reglerna är nu måste man ha säkerhetsväst, jag fyller 17 år i oktober så de är ju ett tag kvar innan jag fyller 18.

Jag har aldrig ridit i säkerhetsväst förut och de lockar inte, men om jag skulle köpa en blir det nån som formar sej riktigt bra, alltså nån som är lite dyrare.

Men då fundrerar jag på om de är nån idé, tänk om de inte går som planerat med tävlingarna, jag kanske inte tar mej ut nånting. då har jag lagt ut över 2 tusen i onödan.

Hur ska jag göra?

fridak
0

åk till en ridsportsbutik och prova västar och se om du trivs i någon. gör du det så köper du och använder även om du inte tävlar. trivs du itne i någon väntar du tills du hittar en du gillar.

VeNyRa
0

1# jo de hade iofs vart en lösning, undra om de finns nån butik i norrbotten som säljer sånt?!

Loa-bg
0

Kanske fundera på att försöka använda väst mer? Kanske ska du ha nån mer häst i framtiden som det känns säkrare att rida med väst på?

Då är det kanske lönt att lägga ut lite mer pengar, du växer iaf inte ur den.

jn84
0

Håller med de andra. Hitta en skön som du kan använda oftare.

VeNyRa
0

Jo de lär nog bli så också, måste flirta med mamma och pappa nu ;)

wewwa
0

Håller med de andra, prova västar och om du aldrig har haft nån innan så köp ändå en som känns bra och använd den även om tävlingarna inte bli som planerat. Du växer ju antagligen inte ur den.. ;) Man vänjer sig, jag själv skulle ha svårt att rida utan västen.. :)