camaro M
Är det någon här inne som har en häst efter Camaro M?
Han har ju det högsta hoppindexet men ska tydligen ge väldigt fina dressyr hästar, är det något som har något efter honom i isåfall - är det hopp eller dressyr?
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar

jag trodde d va camiell flamingo z som hade d högtst hopp indexet??
Där står det ju att det är camaro M som har det. vad har flamingo för index? :)
Vänligen
Sofia

Nästan varenda utländsk ryttare har ju en Calido I-avkomma i stallet, så stammen är ju absolut intressant. Däremot är jag ingen större fan av Landgraf-hästar som ofta är lite kocko i skallen…
Calido ger ju ofta trevliga gångarter, luftiga så visst kan de säkert bli bra dressyrhästar, och Landgraf rör sig också trevligt. Däremot har i alla fall inte jag stött på så många e. Camaro och kan inte avgöra hur de är..
Jag tycker att landgrafblodet är trevligt:O) Har dock hört att i lagom dos är det bäst.. Vi hade vårt sto hos Lancier e: Landgraf och han var både trevlig och har gått svår klass själv samt bla lämnat en OS silvermedaljör:O)
Angående blupen så är det Camaro M och inte Camiell som toppar..
Vill du dock ha hoppblod med god gång skulle jag rekomendera att kika på Contenderblodet, flera med god gång.
Gillar du skimlar och vill ha hoppblod med gång så skulle jag absolut titta på Cortez sonen Aerline H som har ypperliga gångarter, Hoppstammad hingst som vunnit champ som dressyrhingst:O) På mödernet har du bla Nimmerdor:O)
Quite Easy har också lämnat många hästar med gång som bla har placerat sig i dressyrchamp.. Även där hittar du Landgraf på mödernet..
tack för svaren! :) spec till dig dips, jag håller på att kolla upp de stammarna nu :)
Vänligen
Sofia
Hoppas att du hittar vad du söker!
OCH vill du köra riktigt svenskt så har du Briar och Okeanos, två finfina dressyrhingstar med hoppblod:O) Okeanos fick högre på hoppdelen när han gjorde sitt hingstprov i tyskland
Jag ska inte skaffa någon häst med hoppstam men jag har vänner som är lite nyfis + att jag vet en 4 åring efter camaro M som har så sjukt snyggt steg. :) Så jag var lite nyfis på vad ni kloka här inne hade o säga i saken :)
Vänligen
Sofia