Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 779 ggr
Miidaz
0

*Hjälp* Galopp i paddock.

Jo, det är så att jag har precis börjat rida en ponny.. Och det är så att hon inte är "van" att galoppera i paddocken, nått tips på hur jag kan "träna" upp det? Hon är mest skogsriden.

Kristall
0

Är det så att hon rusar i galoppen, eller vill hon inte galoppera? Eller är det något annat? Förstår inte riktigt, skyller på att jag är väldigt trött ^^ :P

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

wewwa
0

Om det är så att hon inte är riden så mkt på böjda spår och mest "luffsat" i skogen kan det vara bra att träna volter mm i lugnt tempo, så att hon jobbar rätt med ryggen och trampar under sig.. Men om du kan specificera dig lite mer så förstår min tröga hjärna lättare.. ;)

Serious
0

Menar du att hon inte orkar galoppera på banan, inte förstår vad du vill eller vad händer när du ber om galopp..?

Velepa
0

Dom har väll lättast i volter, eller i en kurva i paddoken. Så brukar ja köra..

Miidaz
0

Förlåt att jag var så otydlig. *Trött*
Men det är så att hon inte "vill" galoppera, eller orkar inte riktigt.. Svårt detta, att förklara. Om jag nu förklarar så himla dåligt får vi väl hoppa allt, så får jag prata med nån "IRL". ^^

Serious
0

Jag tror du är smart som frågar någon som kan se er direkt live om hjälp :)

Vi här kan bara gissa på olika saker efter vad du säger, och man missar ju lätt själv saker och kan få det om bakfoten så säger du minsta fel så blir även världens bästa råd helt fel ;)

Miidaz
0

Ah, okey.

** Men då behöver ingen mer bry sig om denna "tråd". ^^
**Så tar jag och pratar med nån här.. Som kan se "live" och hjälpa mig. :)