Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1546 ggr
LinaN
0

erf av Pfiffs bomlösa

Vad har folk för för erfarenheter och tankar om den bomlösa Pfiffsadeln?

Jag vill inte ha en diskussion om för o nackdelar med bomlöst eller ej. Jag har en 2½ sanrt 3 år gammal kallblodsvallack som växer så det knakar, på alla håll o kanter, när jag väl köper sadel med bom kommer jag få hosta upp 15 000 kr för att hitta en som sitter bra. Fram tills dess så tänker ajg ha bomlöst.

Så just om denna sadeln…. inget annat ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

hjullan1
0

Den är skitbra! Jag är supernöjd med min. Det som är kruxet är väl att sätet är 52 cm och större är nog svårare att hitta. För övrigt så passar den på alla hästar i stallet o de ser helt olika ut i kroppen. Den är som en soffa att sitta i, underbar att rida i. Det är det bästa köpet jag gjort helt enkelt. Priset är 2300 kr, billigt! Stigbyglarna har jag bytt ut, dom va inte i min smak.. jag föredrar engelska.

LinaN
0

okie ;)

fått tag på en för 2000+frakt inkl två paddar, helt enkelt komplett ^^ i princip bara provad.

fick man padd till när man köpte helt ny?

tessa
0

Jag var lite intresserad av pfiffs bomlösa (gillar att den är i syntet), då jag bestämde mig för att köpa bomlöst. Har för mig att den var ny då, finns många trådar på buke om just denna sadel.

Vad är det för paddar du får med? Priset låter ju väldigt bra men om jag vore du, skulle jag vara väldigt noga med att just paden är av god kvalitet - typ Skito eller dyl och INTE källquists eller hööks..

Min sadel (Fitform) + pad kommer från www.stallvra.nu. Vet dom som tipsat om att man kan köpa lösa SKITO-ilägg för en billigare4 slant än komplett och själva sytt fodralen, men det förutsätter ju att man är mycket noggrann och vet måtten (för iriginalfodral) då paddarna måste hamna rätt över hästen med rätt mellanrum/kanal.

LinaN
0

har maialt tjejen nu o fårgat vad det är för märke på paddarna…..

Den ena ahde tydlgien fasta paddar o den andre var så man kunde lägga i lösa paddar.

hjullan1
0

#2. okej, då är den begagnad alltså? jag tycker du ska satsa! padd ingår inte om man köper en ny. är paddarna dåliga så har du ju ändå vunnit på det oavsett om du får köpa en ny. lycka till :)

LinaN
0

#5 jo, den är ju begagnad men knappt använd.

o som sagt, i värsta fall får ajg ju köpa till en ordentlig padd…. o har itnef örlorat ngt på det ändå ^^

LinaN
0

*bump*

Det var hööks den ena padden iaf, o den andre märkeslös typ…. men det duger iaf till sadelvänjningen. Sen när det börjar bli dags o hänga o rida får ajg köpa en ordentlig padd :)

fridak
0

jag köpte en annan bomlös men padd köpte jag från börjes för 149 och sen ilägg från torsion för 750. iläggen passade i fodralet så inget trixandes blev det heller:)

LinaN
0

Nu är sadeln på väg :)

kommer imorrn eller på onsdag! :D

LinaN
0

Nu är sadeln i jönköping…. inte långt kvar då! :)

LinaN
0

wohoo! den kom idag, packa uppd en ur lådan o den är toppenfin! :D

Ska ta bilder på torsdag med harry i sin nya stass. dock tror jag att dressyrgjorden kommer vara för kort. Westernbyglarna vart superfina, men själva fendern stenhård….. sen ska ma nju bara få ordning på vilken som ska sitta på vilken sida samt få ordning på paddarna undertill.

fridak
0

har du köpt padd också? vad för ngt och varifrån? *nickenyfiken*

LinaN
0

Ena padden var hööks. den andre okänt märke men utan iläggspaddar så där kan man köpa egna o lägga i.

Bägge paddarna följde emd i köpet. Känner att mina 2150kr var väl spenderade. Där var inte ens märke på westerstigbylgarna från skor o fendrarna var helt oskavda.

Så ajg är nöjd :)

Som sagt, bilder kommer! :D

fridak
0

#13 just det du köpte beg och fick med två paddar…minnet är bra men kort:)

LinaN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

såja :)

Sadeln provad o den satt som en smäck! :)

lisette
0

harrysan så söt

LinaN
0

#16 jepps, vet du vad!? Han stegrade sig idag i hagen! :) skitläckert :) bild finns i fotoalbumet ;)

lisette
0

haha vilken tur att du har bildbevis, annars hade jag aldrig trott dig! ;)

LinaN
0

#18 du skulle sett sen en stund senare, jag klev precis ut genom dörrn till gödselstacken o tror du inte att hästkräket står på bakbenen med framhovarna vilt fäktandes som värsta zorro-hästen….. men självklart hade jag ju kameran nerpackad så ingen lär tro mig ändå… :S

lisette
0

men det är ju ALLTID så det är! slår aldrig fel och lagom till man fått upp kameran, ja då står de där o tittar på en,