Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 664 ggr
jn84
0

Brodering på tävling

Jag fick ett fleecetäcke med hals av min sambo i födelsedagspresent. Det är tänkt som tävlingstäcke eftersom Dandelion blir så väldigt svettig mellan klasserna.

Men frågan är vad jag ska skriva på det? Hade tänkt få det broderat på båda sidor och då blir ju "Dandelion" på ena sidan ganska självklart.

Från början hade jag tänkte "Johanna" på andra sidan, men nu är det ju inte bara jag som ska tävla honom. Så då ville jag ha namnet på stallets förening "Stall Skörby RF" på andra sidan, men det är ju ingen förening man kan tävla för eftersom vi inte är anslutna till Svenska ridsportsförbundet (än).

Så frågan är: Ser det konstigt ut att ha stallets förening på ett täcke om man tävlar för en annan förening ute på lokala tävlingar?

lisette
0

hade nog haft hans namn på båda sidor!

mkt kingiare!

Serious
0

Jag tror det helt och hållet är en smaksak, gör som Du tycker är snyggast och vad som fungerar för dig. 

Personligen så tycker jag inte det är praktiskt eller så snyggt att ha hästens namn på sakerna, utan jag föredrar mitt egna namn+efternamn och möjligtvis min ridklubb eller ännu hellre, sponsor om man har det ;)

Men, det är ju inga andra än jag som annvänder de grejerna (i vanligafall iallafall) och jag tävlar olika hästar, så för mig är det bekvämare att ha mitt namn och göra reklam för mig själv och min sponsor.

jn84
0

Här snackar vi klubbtävling till en början. Och sen på sin höjd lokal :)

Det känns ju mest rätt med stallets förening, för det är ju ändå vårt stall han representerar, om ni förstår? Tror jag kör på det. Ska vi bli så bra att det finns sponsorer får vi väl köpa nytt täcke ;)

Yessica
0

Vad roligt att du fick ett täcke till honom! =) Kan du inte bara ha hans namn på båda sidor? Tänk om du byter stall någon gång. Man vet ju aldrig sånt ;) Jag har ju ett schabrak som jag bara har mitt förnamn på utifall att jag skulle byta efternamn någon gång.. man vet aldrig det heller ;D haha! inte för att jag tror jag ska gå och byta namn än på ett tag ;) men i alla fall. Men det är såklart du som bestämmer! =)

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

jn84
0

Om jag byter stall får jag väl köpa nytt täcke då med. Eller sprätta ^^

har inte fått täcket än, ska beställa det så fort jag bestämt vad det ska stå. :)

jn84
0

Kom på en fråga till. Om han har 155 i täcken i vanliga fall, räcker det med 155 på ett tävlingstäcke då med? Eller behövs det större i och med att den ska ligga över sadeln också?

tezzie
0

Jag tycker du köra med stallets namn, det är ju som du säger det ni representerar :)

Och skulle du byta stall så är det nog ändå dags för ett nytt täcke =)

155 ska nog räcka!

Lycka till på era kommande tävlingar!!!

*** Kärleken övervinner allt ***

Yessica
0

jn84 - Okaaj ;) det är iofs sant ;) haha

Jag har ett fint tävlingstäcke som vi skulle kunna prova, det är 155. Då kan vi ju se om det passar. Om du vill =)

Ha en bra dag!

jn84
0

Självklart! Om du vill ta med det på söndag så får du gärna :)

Yessica
0

Okeej! =) Då ska jag försöka komma ihåg det =) Om du har tid kanske du kan gå in på msn och adda mig? Så kan vi, på tal om söndagen, prata om den ;)

Ha en bra dag!

Serious
0

Ska du ha sadel inunder och 155 sitter perfekt skulle jag ta en storlek större. Är 155 bra men lite åt det större hållet skulle jag köra på det.

Men vill man ha täcket att slänga på sadeln och även kanske sitta i så vill man inte ha ett tajt täcke att sitta på, blir svårt att sitta och man tänjer ut täcket.

jn84
0

Då ska jag prova hans vanliga fleecetäcke med sadel under och se hur det sitter. Då vet jag ju om det funkar :)